Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: tips på mobilt bredband

  1. #1

    tips på mobilt bredband

    Tjaba! Jag undrar vad som är bäst om jag behöver internet till sommarstugan. Jag har inte lust att betala varje månad utan bara så mycket jag använder. Och hur mycket internet tror ni en box behöver?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Boxen behöver ju inget "internet" , kortet har du ju med dig till stugan:-} Annars är Net1 ett bra alternativ.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det billigaste mobila bredbandet är att använda sig av ett vanligt kontantkort för prat i mobiltelefon typ Comviq kontant. Det kostar inget att skaffa och sedan kostar det 6 kronor per dag du använder det för internetanslutning. Du kan också köpa till månadspaket Mobilsurf månad Small för 19:- eller Mobilsurf månad Medium för 49:- om du ska använda kortet lite mer någon månad.

    Det är ganska liten datamängd som ingår men det borde räcka till din box. Kortdelning drar inte mycket data. Utrustning som USB-modem och lämplig router får du köpa på Tradera eller liknande. Ett USB-modem kostar några hundralappar och t.ex. en gammal Dovado UMR som är en utmärkt router för ändamålet brukar kosta 3-400:-.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Net1 fungerar ypperligt: http://net1.se/privat/bredband.aspx

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    kan vara bra med internet till dreamboxen matkoh..hmm
    Net1 verkar inte vara så billiga

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Telenor har fri trafik om du skaffar ett kontantkort tankar på valfritt 100-150:- värdebevis sedan aktiverar du mobilsurf för 69:- i månaden. Detta kommer ge dig 1Mbit det räcker gott och väl.

    Koppla sedan mobilen med detta kort i som modem till datorn med usbsladd och du kan surfa på datorn och dela nätet vidare till din dreambox via nätverksuttaget.

    Om du tittar på tv en del vet jag inte om comviqs 200 MB räcker så långt på en månad.....
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det beror ju på hur ofta han är i sommarstugan...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Annars är det riktigt billigt att köpa en tp-link router 3g router för runt 350kr, funkar riktigt bra...


    Sedan som sagt ordna ett comviq kontantkort med small mobilsurf varje månad ala 19kr har så i stugan nu och det funkar bra, har min box kopplad via nätverkskabel från routern.. Då kan jag uppdatera boxxen osv osv


    Har gjort så endast boxxen använder det nätet... har sedan en router till som vi surfar på där som vi har ett telenor 3g modem i..
    Senast redigerad av dragonevo den 2012-04-27 klockan 13:59.

Liknande ämnen

  1. Telia Mobilt Bredband?
    Av mdredfox8 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 21:20
  2. Obegränsat mobilt bredband?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 18:12
  3. Mobilt bredband
    Av kpla i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 20:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss