Sidan 13 av 25 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 245

Ämne: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

  1. #121
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hmm du måste ju ha en 3d TV, klart den fixar HD kanaler, en sunray 4 är en dm800hdse med annan tuner och wifi
    Citat Ursprungligen postat av amirsa Visa inlägg
    Hej
    Undrar om sunray 4 klarar att hantera hd kanaler (Sat)samt om den är 3d ready? Dm800 se hd orginal är det då jag har en sådan hemma men tycker att den är för dyr om man jämför med en sunray 4.

    Tacksam för svar.

  2. #122
    Citat Ursprungligen postat av amirsa Visa inlägg
    Hej
    Undrar om sunray 4 klarar att hantera hd kanaler (Sat)samt om den är 3d ready? Dm800 se hd orginal är det då jag har en sådan hemma men tycker att den är för dyr om man jämför med en sunray 4.

    Tacksam för svar.
    Hej Amirsa!

    Enligt min egen erfarenhet så är det endast CD's HD-kanaler som fungerar, och inte Viasat's. Men det är möjligt att det är en begränsning i den gruppen jag är med.
    Personligen har jag endast CD-paketet, och där fungerar alla HD-kanaler klockrent.
    Angående 3D-ready så tror jag inte detta, men jag äger ingen 3D-TV så har därför inte haft möjlighet att testa. Tvivlar på det, har aldrig läst något om det.
    Frågan är om det är värt att betala nästan tre gånger så mycket för det lilla man ser på 3D. Det är ju upp till var och en


    Edit: Jag är ledsen att jag antog att du använde dig av card-sharing, det är det jag svarat på. Jag räknar med att alla Viasat's HD kanaler fungerar om du faktiskt köper paketet. Det ser jag som en självklarhet (det är en HD-ready digitalbox). Som crille44 säger; det är en dm800hdse med plusmeny.
    Senast redigerad av Snooby den 2012-08-14 klockan 12:14.

  3. #123
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Asså nej viasat hd funkar inte i bara du har ett viasat abonnemang utan jag låste det genom en kille som lånade min viasat box ett tag och så tog han fram min Hw nyckel som jag sedan la in i oscamen. Efter det funkade mina via hd kanaler. Så ja du måste ha ett viasat hd utbud vars kort är kopplat till en box.

  4. #124
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger

    Sv: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Asså nej viasat hd funkar inte i bara du har ett viasat abonnemang utan jag låste det genom en kille som lånade min viasat box ett tag och så tog han fram min Hw nyckel som jag sedan la in i oscamen. Efter det funkade mina via hd kanaler. Så ja du måste ha ett viasat hd utbud vars kort är kopplat till en box.
    viken oscam kör du då?

  5. #125
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    kör den senaste

  6. #126
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    allt är en tolkningsfråga, han frågade om HD kanaler S2 tuner svar ja
    3D TV kräver vad jag vet ingen speciell box, utan TV som fixar det

  7. #127
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger

    Sv: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    kör den senaste
    vart lägger du in hwkey i oscam?

  8. #128
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    läs mer om det här
    http://oscam.to/wbb3/index.php?page=...threadID=11157

    Jag har dessutom blivit ombedd att inte lägga ut saker o ting på nätet av vissa anledningar så därför ger jag dej bara länken direkt till oscam hemsida och en tråd som bearbetar ämnet.

    som Du kan se så är det inte bara en vanlig Hwkey som måste läggas in utan en hel del annat också

  9. #129
    Hej
    Är Canal Digitalkund sedan många år och sitter på gammal SD pruttbox. Vill nu skaffa en mottagare så att vi även kan se HD kanalerna samt ha möjlighet att pausa/spela in.

    Har läst hela denna tråd och såvitt jag förstår verkar 800SE-M vara en bra låda. Men jag blir inte riktigt klok på om "800SE-M wifi internal 800se" passar/funkar till parabol eller om den endast är till Comhem alternativt Boxer??? Eller är denna box "generisk" och passar till vad som?

    Om denna box funkar till parabol, behöver jag köpa till nån kortmodul motsv för att vårat Canal Digitalkort skall funka "rakt upp å ner" i denna box?

    Om denna box är direkt olämplig till parabol, vilken box rekommenderar ni istället, som är HD kapabel samt kan spela in till HDD.

    Tack på förhand

    *edit*
    Den som söker han finner...

    Hittade denna "Tunner"... 800se with wifi , D6 version Sat model jag slår till på den!...
    Senast redigerad av wizliz den 2012-09-27 klockan 09:41.

  10. #130
    Hej !!
    jag har beställt ( http://www.mixeshop.com/800ssec-wifi...ion_p1251.html )
    är det någon som kan rekommendera en stabil server FW "comhem"??
    Senast redigerad av illezt den 2013-02-20 klockan 23:15.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  4. Vilken box ska man köpa?
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 21:36
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss