Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Helt plötsligt slutade det fungera efter 1,5 år.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger

    Helt plötsligt slutade det fungera efter 1,5 år.

    Helt plötsligt (i förregår) Så slutade det fungera. EPG uppdateras och jag ser nästa program etc men ingen bild. Går mot cardserver och det var ett tag sen jag gjorde detta men är det bara i var/keys newcamd.list man ändrar för att den inte ska gå mot interna kortet eller finns det någon mer stans man måste ändra? Samt finns det nått sätt att testa från dreamboxen att den kan telnet mot ipadressen och testa så användarnanet och passwordet fungerar och att man kommer fram? Suttit en hel dag med detta så jag har slut på ideer. =(

  2. #2
    Testa starta om routern. Det hjälpte för min kompis. Han hade kontakt med internet innan han startade om routern så det borde inte ha varit något problem men det var det ändå.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det låter inte som att du har servern hemma hos dig och därmed får du ingen hjälp i detta forum...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av GH800HD Visa inlägg
    Testa starta om routern. Det hjälpte för min kompis. Han hade kontakt med internet innan han startade om routern så det borde inte ha varit något problem men det var det ändå.
    Har startat om Routern ett flertal gången och även dreamboxen i samband med det. =/

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det låter inte som att du har servern hemma hos dig och därmed får du ingen hjälp i detta forum...
    Jag har 2 hus på tomten och vi kollar tv/film i det lilla (Huset/boden på 25 kvm) Men för att det inte ska bli varmt där inne så står servern i vanliga huset.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    jag skulle börja med att starta om cardservern

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kolla loggen på servern. Se om klienten försöker logga in och ifall servern klagar på något.
    Starta mgcamd från promten i boxen och se vad du får för output på skärmen. Klagar mgcamd på något?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Har du kollat i serverloggen Friday
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Kolla loggen på servern. Se om klienten försöker logga in och ifall servern klagar på något.
    Starta mgcamd från promten i boxen och se vad du får för output på skärmen. Klagar mgcamd på något?
    Jag har startar om servern och enligt loggen så om jag stänger av dreamboxen och dödar min router och har det avstängt 10 min och sen när jag sätter på allt så får jag att boxen connectar mot servern och sen loggar ut igen samma minut. Så jäkla skumt så jag fattar nada. mgcamd har jag startat om via blue panel men inge felmeddelande. Jag testade att göra en kanalsökning och då hittade den till och med nya kanaler. Så det borde väl inte vara fel på parabolen eller nått annat om jag kan göra det?

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Har du kollat i serverloggen Friday
    Japp.. Den loggar in och ut samma minut efter att jag har haft allt avstängt ett tag. =/

Liknande ämnen

  1. Tappar helt plötsligt SNR
    Av mpn i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 23:31
  2. Undertext slutade fungera!
    Av Sirahq i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 19:05
  3. Helt plötsligt slutade allt funka.
    Av jercha i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 05:20
  4. CD slutade fungera
    Av Spidde i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 16:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss