Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: 1 Dreambox, 2 tv apparater

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Viktigt att veta är att du måste ha en kanal lista (bouqet) inlagd på boxen, annars kommer programmet ge dig felmeddelande om nätverksfel eller liknande, vilket förvirrade mig ett bra tag innan jag kom på vad det var :P
    --------------------------------------------------
    DM500-T
    - DM600-S PVR - Openbox S10 PVR
    Asus EEE PC 900 - Todos Argos Mini II - OScam 1.20-unstable
    --------------------------------------------------


  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Kokkivoxx Visa inlägg
    För att komma åt dreamboxen är nog det enklaste sättet att kolla upp ip adressen, snabbast är att gå in på Inställningar --> Nätverk och kommunikation på boxen och se vilken adress den har. Om du har trådlöst nätverk kan du snabbt kolla upp detta i routern. Sedan kan du logga in till adressen via webbläsaren och välja stream. Du får då en fil som du kan öppna med b.l.a VLC eller annan spelare. Är lite osäker på vilken applikation som gör detta enklare, då jag använder iDreamX för MAC, men borde finnas motsvarande för PC. Kolla runt lite på google så hittar du säkert något! Vet även att XBMC för Mac fungerar fint och den finns för PC! Det blir dessutom smidigare om du ska ha en tv som skärm
    Detta måste jag kolla upp, låter absolut smidigast. Tanken är att ha tvn även som datorskärm

  3. #13
    Då jag skrev in adressen i webbläsaren kom det upp att jag skulle ange Användarnamn och Lösenord. Har inget sådant :/

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Då blir XBMC perfekt! Jag använder det själv för b.l.a hemmabion och spela film och musik från servern. Tillägget till att streama Dreambox heter TuxBox Client. Ännu bättre blir det om man har en fjärrkontroll till datorn förstås!
    --------------------------------------------------
    DM500-T
    - DM600-S PVR - Openbox S10 PVR
    Asus EEE PC 900 - Todos Argos Mini II - OScam 1.20-unstable
    --------------------------------------------------


  5. #15
    Fick det att fungera! Funkar klockrent, har testat på laptopen än så länge med vlc. Tack så mycket för hjälpen

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Kokkivoxx Visa inlägg
    Då blir XBMC perfekt! Jag använder det själv för b.l.a hemmabion och spela film och musik från servern. Tillägget till att streama Dreambox heter TuxBox Client. Ännu bättre blir det om man har en fjärrkontroll till datorn förstås!
    Var hittar jag TuxBox client? googlade mig fram till att de skulle vara under video add-ons men hittar inget där :/

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Videos --> Files --> Add Videos --> Add other location..


    Sedan kan du välja vilken typ av källa du vill använda, klicka dig igenom alternativen så borde du hitta TuxBox Client. Sedan skrivet du in ip adressen: ,port: 80, anv och lösen: root dreambox
    --------------------------------------------------
    DM500-T
    - DM600-S PVR - Openbox S10 PVR
    Asus EEE PC 900 - Todos Argos Mini II - OScam 1.20-unstable
    --------------------------------------------------


Liknande ämnen

  1. Dreambox DM600 till två tv apparater
    Av sampolinen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 19:00
  2. Fler tv apparater?
    Av tonpet i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 05:10
  3. Digital-tv på två tv apparater
    Av Lafayette1 i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 22:00
  4. Flera tv-apparater ??
    Av belgare i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 19:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss