Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: 1 Dreambox, 2 tv apparater

  1. #1

    1 Dreambox, 2 tv apparater

    Hej

    Har en dreambox till tvn i vardagsrummet, har nu tänkt köpa en tv till sovrummet. Hur göra för att kunna se kanalerna i sovrummet. Att se på olika kanaler på båda apparaterna är inte så noga

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Om det inte är så noga med att se på olika kanaler kan du koppla upp dig mot din dreambox via t.ex datorn och streama kanalerna via nätverket. Har du köpt en tv med HDMI eller liknande ingångar så är det bara att koppla in datorn och se på tv via dreamboxen med datorn. Använder du PC eller Mac så finns det like olika applikationer att välja bland för att få detta att fungera!

    Om du är intresserad av att köpa ännu en dreambox eller liknande box till den andra tv:n finns det hjälp att få under kategorin Cardsharing
    --------------------------------------------------
    DM500-T
    - DM600-S PVR - Openbox S10 PVR
    Asus EEE PC 900 - Todos Argos Mini II - OScam 1.20-unstable
    --------------------------------------------------


  3. #3
    Tvn jag har tänkt köpa har hdmi. Så om jag kopplar min dator till den hur kommer jag då åt dreamboxern via nätverket?

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    135
    Tackad
    2 gånger
    Äsch köp av överföring på netonnet för 300kr... om du bara skall ha tv2 som slapp tv

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

  5. #5
    Vet inte vad du har för box. Men är du inte rädd för att dra kablar har väl de flesta boxar i alla fall minst 2 utgångsmöjligheter?
    kompisen körde sin DB till tv'n i vardagsrummet via SCART, och sedan till TV'n i köket via RCA. Detta var en 500C.

    Problemet är väl då att du kanske inte kan byta kanal med fjärrkontrollen iom boxen är i ett annat rum. I annat fall fungerar ju ovanstående tips.

  6. #6
    Helst vill jag slippa långa kablar efter golvet, är en DM600. Jo tv2 är tänkt som slapp tv.. fungerar denna överföring från netonnet, någon som har testat?

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    För att komma åt dreamboxen är nog det enklaste sättet att kolla upp ip adressen, snabbast är att gå in på Inställningar --> Nätverk och kommunikation på boxen och se vilken adress den har. Om du har trådlöst nätverk kan du snabbt kolla upp detta i routern. Sedan kan du logga in till adressen via webbläsaren och välja stream. Du får då en fil som du kan öppna med b.l.a VLC eller annan spelare. Är lite osäker på vilken applikation som gör detta enklare, då jag använder iDreamX för MAC, men borde finnas motsvarande för PC. Kolla runt lite på google så hittar du säkert något! Vet även att XBMC för Mac fungerar fint och den finns för PC! Det blir dessutom smidigare om du ska ha en tv som skärm
    --------------------------------------------------
    DM500-T
    - DM600-S PVR - Openbox S10 PVR
    Asus EEE PC 900 - Todos Argos Mini II - OScam 1.20-unstable
    --------------------------------------------------


  8. #8
    När vi ändå pratar om att streama... ursäkta TS om jag inkräktar på din tråd, hoppas det går bra

    Nån som vet om man kan göra liknande på iPad? Navigera till boxens webgui via iPaden och välja stream och sen få något program att plocka upp det ?

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Om du vill streama med iPad är det nog Dreambox Live som är det smidigaste alternativet! Dessutom slipper du göra omvägen till webgui.
    Kostar typ 50-60 kr på AppStore Helt klart värt pengarna!
    --------------------------------------------------
    DM500-T
    - DM600-S PVR - Openbox S10 PVR
    Asus EEE PC 900 - Todos Argos Mini II - OScam 1.20-unstable
    --------------------------------------------------


  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Kokkivoxx Visa inlägg
    Om du vill streama med iPad är det nog Dreambox Live som är det smidigaste alternativet! Dessutom slipper du göra omvägen till webgui.
    Kostar typ 50-60 kr på AppStore Helt klart värt pengarna!
    Så grymt, visste inte ens att det fanns! Tackar allra ödmjukast!

Liknande ämnen

  1. Dreambox DM600 till två tv apparater
    Av sampolinen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 19:00
  2. Fler tv apparater?
    Av tonpet i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 05:10
  3. Digital-tv på två tv apparater
    Av Lafayette1 i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 22:00
  4. Flera tv-apparater ??
    Av belgare i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 19:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss