Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 64

Ämne: Skybox S12 en HD-box för 400:-

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Funkar den som mediaspelare?
    Strema över nätverk osv.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nej, ingen streaming. Det finns något program för att editera favoritlistor som sägs kunna göra om en bouqet från en Dreambox. Men det är inget jag har provat än. Jag tycker nog att Openboxarna brukar rulla bra. Jag har ännu inte bytt firmware i mina. China Post får du hämta hos ditt postombud.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Openboxen spelar in direkt på extern USB-enhet och formatet blir .dvr .
    Det format kan inte läsas av någon normal mediaspelare, men kan konverteras snabbt o enkelt med dvr_converter, som finns att hämta på diverse ställen, säkrast på openboxforumet. Då konverteras det till .ts format, som enkelt (via projektX) görs till .mpg som går att hantera i de flesta DVD-spelarna eller andra editeringsprogram (pinnacle m.m.).

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Nej, ingen streaming. Det finns något program för att editera favoritlistor som sägs kunna göra om en bouqet från en Dreambox. Men det är inget jag har provat än. Jag tycker nog att Openboxarna brukar rulla bra. Jag har ännu inte bytt firmware i mina. China Post får du hämta hos ditt postombud.
    Tack atomized! Synd att det inte går att strema....Otroligt billig HD box....hade lite funderingar på att dumpa dm500an och testa en sån istället som en extra box i hemmet....får se hur det blir....Den såg rätt snygg ut....får bli framöver när man får lite mera tid....

  5. #15
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    22
    Tackad
    1 gånger
    kunde inte hålla mig, beställde en precis.

    blev lite dyrare för mig, hela 60kr!

    Sub-Total : US$47.50

    china post register: US$14.22
    paypal fee: US$1.90


    Grand Total : US$63.62

    466.12 SEK

    Senast redigerad av lallee den 2012-05-15 klockan 00:58. Anledning: huvudräkningen var inte på topp

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger

    Beställa flera samtidigt?

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag bestämde mig för att prova en Openbox/Skybox S12, den billigaste HD-box man kan köpa. Efter att ha läst om andra på forumet som beställt boxar från http://www.mixeshop.com/ så beställde jag en därifrån. Eftersom detta var ett budgetprojekt valde jag den billigaste frakten rekommenderat brev med China Post. Kostnaden blev $47.50 för boxen, frakt $10.66 och Paypalavgift $1.90. Summa $60.06 vilket blev SEK 406 med den då gällande dollarkursen.

    Utan att jag begärt något speciellt var paketet märkt som gåva med ett värde av $20. Jag åkte inte på tull eller andra avgifter.

    Detta ser ju så intressant ut att jag nog kommer att beställa.

    Men vi är flera som tänkte beställa samtidigt så frågan är om man beställer typ 4 st så kan man inte använda "China Post" utan då blir det DHL.
    Kan det bli några problem då med Tull tror ni?

    /Tobbe
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  7. #17
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    22
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    Detta ser ju så intressant ut att jag nog kommer att beställa.

    Men vi är flera som tänkte beställa samtidigt så frågan är om man beställer typ 4 st så kan man inte använda "China Post" utan då blir det DHL.
    Kan det bli några problem då med Tull tror ni?


    /Tobbe
    Tror det överlag är mindre risk att fastna i tullen med dhl, har ingen egen erfarenhet utan det är vad jag har hört

  8. #18
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger
    Är paketen små brukar man klara tullen, tex två xenonkit brukar gå bra men inte tre

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av card Visa inlägg
    Är paketen små brukar man klara tullen, tex två xenonkit brukar gå bra men inte tre
    OK, dessa är ju iofs ganska små men då kanske det är bättre att beställa 2 och 2 då.
    Det är ju inte nån nämnvärd skillnad i fraktkostnad.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  10. #20
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    22
    Tackad
    1 gånger
    Sålänge värdet är nedskrivet och man inte har otur att dom "stickkollar" paketet klarar man sig, jag har skickat hem stora packet från tex usa som gått igenom utan att slippa tull o moms

Liknande ämnen

  1. openbox / skybox S9
    Av Highbeam i forum Övriga mottagare
    Svar: 143
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 11:45
  2. Köpråd dreambox Skybox
    Av Mr_kenoBoy i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 15:42
  3. Textning på Skybox S9 hd
    Av balcando i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss