Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nybörjare

  1. #1

    Nybörjare

    Hej på er
    Står i valet att handla ett paket är trött på digitalTV med tråkiga dyra utbud.
    Har kollat runt på olika affärer på nätet men inte blivit mycket klokare.........
    Har någon här koll på vad man ska handla egentligen både när det gäller parabol lnb och box?
    Alla pratar mest om dreambox så därför ställer jag frågan här:-)
    Bor i Lund-Malmö området och har funderingar på VIASAT men enligt affärerna funkar dreambox och viasat inte så bra ihop utan mycket handpåläggning.
    Alla råd emotses tacksamt.
    OBS! Vill gärna kunna få in kinesiska kanaler också om någon vet hur.

  2. #2
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Med lite handpåläggning så funkar viasat på dreambox (inte via HD) men det blir inget billigare snarare dyrare beroende på vilken box man köper men tio gånger så roligt att ha en dreambox
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  3. #3
    Bästa för kinesiska kanaler är TVpad.
    Endast engångskostnad och sedan inget mer.
    Ni kan se vilka kanaler som finns samt köpas på TVpad.se
    Och mer info på tvpadfans.com

  4. #4
    Jag har köpt en box som heter vu+ultimo .
    Jag har lad dat black hold image och nu behöver jag hjälp med installera cccam program ?
    Finns det nån som kan?
    Tack !

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rafbel Visa inlägg
    Jag har köpt en box som heter vu+ultimo .
    Jag har lad dat black hold image och nu behöver jag hjälp med installera cccam program ?
    Finns det nån som kan?
    Tack !
    Nu kan jag inget om vu+ boxarna alls men oftast så finns det en "blue panal" där man kan ladda ner softcams och annat smått o gott... Men om vu+ har det eller inte vet jag inte men borde ha det tycker jag. Förövrigt sitter du i dreamboxforumet. ta o ställ din fråga i vu+ forumet så kommer du nog få mer hjälp.

    Sen till trådstataren skulle jag vilja säga att se till att köp en original Dreambox. Då det finns mer support för dem boxarna på nätet. Se till att läsa på lite innan du får hem den för det kravs lite kunskap. Främst inom dator och lite Linux skadar inte men inget nödvändigt. att kunna skripta är ingen naktdel heller då du måste konfigurera en softcam server mm. man allt sånt som jag nämner är väldigt basic kunskap. och kör du fast så är det bara att öppna upp en fråga här på forumet. Men se till att ställa så detaljerat som möjligt annas kan vi bara sitta gissa vad som felar eller vad du försöker göra
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2012-07-23 klockan 20:16.

Liknande ämnen

  1. Nybörjare
    Av lmgb i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 19:10
  2. Nybörjare
    Av random__hero i forum Mac OS X
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 14:00
  3. jag som är en nybörjare!
    Av zanzara i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-21, 22:52
  4. Nybörjare.
    Av marcus 10 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-07-29, 16:28
  5. nybörjare...
    Av axet i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 07:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss