Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Uppdaterar man med ny image via usb-minne eller via lämpligt program och datorn?

  1. #1

    Uppdaterar man med ny image via usb-minne eller via lämpligt program och datorn?

    Hej

    Har idag införskaffat mig en db500 hd och ville höra innan jag börjar montera den hur man skall byta image tex......har idag en vu+ som jag bara laddar med ett usb minne och för över filerna direkt...är det samma förfarande här också eller kopplar man via datorn och lämpligt program?

    Ser att det är en mini-usb som man kopplar till och skall man då ha en adapter i mellan eller kabel direkt om det då är via datorn.

    Hoppas någon kan vägleda mig

    Tack

  2. #2

  3. #3
    Tusen tack....det var så enkelt eller så svårt...jag skall göra ett försök....vilken image tycker ni är bäst och finns det någon bra sida som har översikt på image?

    Tackar och bugar

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Innan du börjar flasha så ta noga reda på om du har en Dreambox originalbox eller en klon!
    Har du en originalbox kan du t.ex. ladda ner senaste OpenPLi här: http://openpli.org/download/dm500hd/
    Om du har en klon så måste du ta reda på vilken version av SIM-kort du har i den och skaffa en patchad image som passar.
    Har du en v2 box så är det andra images till den.
    Så det går inte att rekommendera en image utan att veta exakt vad för box du har.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Det är en v2 box

    //P

  6. #6
    Det är en v2 box

    //P

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger

  8. #8
    Tack

    Har nu provat att flasha en image men den står och snurrar vid 4% och så har det varit bra länge nu????

    Hur lång tid är rimlig?

  9. #9
    Tack

    Har nu provat att flasha en image men den står och snurrar vid 4% och så har det varit bra länge nu????

    Hur lång tid är rimlig?

  10. #10
    Vet inte vad som hände men till slut så tappa den kontakten med db när den höll på att flasha och nu står det ..."det går inte att visa den här sidan"....och db startar inte upp mer än att det blir några rader grön text på skärmen där det står bla 500hd v2 , bootloader och en massa uppgifter om ip adresser m.m

    Vad har hänt?

Liknande ämnen

  1. HDD, SDD eller USB-minne
    Av RolandS i forum Vu+
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2014-04-17, 08:54
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-02-11, 21:44
  3. Image på ett USB minne till DM 7000s
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 07:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss