Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: 7020HD Viasat, start hjälp!

  1. #1

    7020HD Viasat, start hjälp!

    Hur kommer jag igång med min DM7020HD? Behöver en spark i rätt riktning. Kan någon tipsa om vilken väg jag skall gå för att få allt att fungera ex. vad som skall laddas/intalleras och vilka program som jag behöver för att utföra cloning och administrera boxen från PC W7. Kommer att utöka med flera boxar senare då huvudmaskinen fungerar som den ska. Har Viasat som skall delas inom mitt homenetwork.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    Titta i guiden hur du sätter upp Oscam o Windows.
    Flasha burken med typ Openpli.
    Bestämm dig för vilken cam du vill köra, oscam, mgcamd, ccam.
    Meny, plugins, grön knapp (add plugin), softcams / den cam du vill köra.
    In med tillhörande config... Ta en bira, titta på hockey vm i vetskap att du inte kommer att få se Viasat's Hd kanaler på din dm.

    Jag kör oscam som klient oxå så att jag kan ha kortläsaren igång ifall att.. Man vet ju aldrig.
    Sen kan man köra flera kort på samma port i oscam med vissa protokoll.
    Smaken är som baken iofs.
    Ligger fungerande config i oscam tråden för Via o Dm i Oscam tråden.

  3. #3
    Låter enkelt. Har uppdaterat parabolen med med ett Quad LNB dragit kablar riktat om och scannat kanaler fick in 620 st. Nätverket fungerar, har kontakt över nätet med DCC.
    Saknar nu lite mera kött på benen för att genomföra resten. Vad kommmer det att krävas för att få bild och sedan när det kommer en till D.box. Vad jag förstår behöver jag en cardserver och en klient i min DM7020HD för att få igång mitt Viasat kort. Ett bra alt. räcker så slipper jag besluta. Beskriv gärna lite så jag förstår, är lite trög i början då detta är en helt ny område för mig.
    Hittar inte några klockrena guider hur jag skall göra. Du skrev om bira så jag tar regelbundet. Kan vara det som gör hela proceduren trög.
    Steg1. ?
    Steg2. ?
    o.s.v om du orkar med detaljer.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    Vill du göra d lätt för dig så flasha burken med OpenPli: http://openpli.org/download/dm7020hd/

    När d är gjort kör du guiden o genomför kanalsökning.
    Sen menu/ installation / plugins / "grön knapp" för lägg till ny, softcams / oscam experimental CS.

    Kolla nu vilken IP du har. Ftp mot burken o gå sedan till etc / tuxbox / config / oscam....

    Du behöver editera 3filer.
    Oscam.user
    Oscam.server
    Oscam. Conf

    Kopiera configen här o ersätt med det som ligger i filerna:
    http://www.comhit.net/showthread.php...6r-093E-o-0B00

    I oscam.server kan du radera [reader] / label=cd stycket, enbart ett exempel på hur man hämtar koder från en newcs burk i hushållet.
    Kom ihåg BoxID i Via Reader'n.. Annars händer inget när du försöker få inn en kanal.
    Config'en är i minimalt utförande men fungerar helt ok. Inte haft nåt tjafs med den.
    Ska uppdatera den tråden strax med klient del osv men lite senare då jag sitter på nallen just nu.

    Du säger dock att du hittade 6xx kanaler.. Du kör enbart Via satelliten eller ?
    Med både Thor o Sirius borde du hitta 1150-1250 kanaler när du söker.
    Annars har du nog lite halvdålig signalstyrka.
    O som jag sa lite tidigare. HD kanalerna på Via/Sirius satelliten kommer inte att fungera pga hårdvaru nycklar som används.
    Har du CD får du in HD kanalerna dom har på Thor .

    Börja med detta så tar vi klient delen sen när du fått bild.
    Admin av burken från PC görs nu genom att dänga inn Ip nummret till 7020'n i webläsaren.
    Tar du IP:8080 o användarnamnet o lösen som är specifierat i "WebIF" stycket i Oscam.Conf så kommer du inn på Oscams admin sida o kan läsa log, kortläsare, emm, klienter som är uppkopplade osv osv...

    Bira dags.. Pekfingret börjar bli sliten ;-)

  5. #5
    Kör enbart Viasat för tillfället. Ville vara säker på att 7020:n inte var d.o.a (dead on arrivel) därför en minimal config för att få bild. Men jag tror att jag kan godkänna levereansen och ta steget fullt ut.
    Nu kör vi men först besiktning av MC. Återkommer med mera d...a frågor senare.Tackså länge.

  6. #6
    Jag har flashat in senaste openpli till en dm7020HD och scannat in typ 1200 kanaler . Jag har inte satt i mitt orginalkort från viasat . Men ska jag inte kunna se dom fria kanalerna ändå?

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    "Fria kanaler", det finns inga fria kanaler från varken Viasat eller CanalDigital, dett pga sändningsrättigheter, andra länder skulle kunna ta del av utbudet.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Hmmmm. Ha,ha kul med lite funderingar . Jag menade så klart okodade kanaler . Men behöver jag använda kortet till typ svt 1 eller 2:an ?

    Tack för hjälpen .....

    Ska försöka mig på att installera pluginen och få igång kortet.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    Ja. Tyvärr behöver du kortet för Svt också.

    Viktigaste nu är att du får inn BoxID om du kör det nyare kortet (är en gul pil på kortet isåfall). Har du det gamla kortet ska det gå bra utan boxid raden. Kortet har då en blå pil på sig.
    Sen är det bra om du haft kortet i orginalmottagaren ett tag, annars kan d börja strula pga kortaktiveringen.

  10. #10
    Hittar ingen flashaknapp när jag skall flasha på min 7020HD dyker upp ett meddelande request field 12029 och 404 i en rödruta? som det stog i en guide tryckte jag först på pil ner för att komma till STOP läget och då inte det fungerade provade jag pil up utan resultat. Hittade senare att det var on knappen som skulle hållas in och då kom jag till STOP läget. När jag knappade in IP till burken öppnades web gränssnittet och jag förväntade mig att flacha knappen skulle dyka upp men jag fick några kryptiska röda meddelanden. Kommer inte åt burken för att flacha. Testade Dreamup och fungerar inte heller.
    Har kört fast.
    Senast redigerad av Salmotrutta den 2012-05-19 klockan 20:28.

Liknande ämnen

  1. Mgcamd i 7020HD med 2 tuners
    Av dohan4ever i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 18:54
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 11:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss