Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Trög fjärrkontroll dm800 clone

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    du kan även se om enigma är upptagen med något, från telnet kör
    init 4
    enigma2
    och läsa vad som händer
    ctrl-C för att avbryta
    reboot

  2. #12
    Hej

    Jag har testat med openpli och det som följde med boxen, gemini, båda beter sig likadant, så fort jag söker kanaler så blir den tokigt seg.
    Testar nu med den image som Ibrahim rekommendera, återkommer när jag är klar med flash och conf av den så får vi se.

    Tack för visat intresse !

  3. #13
    Gick ju bra

    Kan inte göra ett skit i menyerna när jag startat upp boxen med Newnigma2, trycker blå knapp och sen spelar det ingen roll vad jag gör för då går den ut ur menyerna och sen frå jag bara "stopp" märket när jag trycker på nån knapp.

    Suck, så jävla trött på denna box

  4. #14
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crall_b Visa inlägg
    Beror på vad du menar med trög. Min är riktningskänslig utav bara f*n. Efter moddning enligt råd i en annan tråd här blev den bättre, dock inte bra. Kör iofs 90% med dreamdroid på telefonen som fjärr, eller via xbmc med dreamboxen som backend så jag skiter i vilket.
    Vet någon vart man hittar denna mod?
    Jag har sökt men finner den inte.

    Min är riktigt dålig pga riktningskänslig. Jag har redan flyttat ir-mottagaren i boxen så långt ut mot fönstret som möjligt. Den satt ganska långt in i boxen från början. Dock så är det inte riktigt bra.

    Kan man byta ut själva ir-mottagaren till en bättre?

    Tack.

  5. #15
    Efter flera omstart så kunde jag komma åt menyerna iaf.
    Har installerat mgcamd osv och lagt in cables o sattelites filerna.
    Sökt kanaler och hittar allt, dock får jag inte dom kodade kanalerna att fungera, vet inte vad jag gör för fel, newcamd.list är den samma som jag plockade ur boxen innan byte av mjukvara.
    För övrigt så är den lika seg i menyerna som alla andra mjukvaror jag testat. är jätte snabb fram tills att man söker kanaler.kan ha dosan åt alla olika håll och det fungerar klockrent, så fort kanalerna är sökta så måste man rikta den precis framför.
    Nåt som är fel med den alltså.
    Senast redigerad av dallelkpg den 2012-08-29 klockan 15:37.

  6. #16
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    newnigma2 är snabbaste image om den inte funkar med newnigma2 då är det något fel på boxen
    har du kollat på tunern om det sitter ordentligt?ibland den sticker ut på sitt plats

  7. #17
    hmm

    Öppnade boxen nu och kollade, tunern verkar sitta fast, dock så ser jag att kylflänsen som sitter under tunern är lös, bygeln som sitter där är lös, ska bygeln sitta fast i den lödda bygeln som finns på kretskortet, står "333" på den platsen på kortet, en av dom lödningarna har släppt och håller alltså inte bygeln på plats.

    Ta fram lödkolven och sätta fast bygeln igen eller ?

  8. #18
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Den måste sitta fast........men var mycket försiktigt med lödningen och testa boxen igen vi får se

  9. #19

  10. #20
    ".har ingen aning om det har inte dm800"

    Tar du om den meningen är du snäll

    kylflänsen sitter ju väldigt löst när denna inte är på plats som den ska iaf. inte jätte smidigt att få dit den heller.

Liknande ämnen

  1. DM800 clone med OpenPLI
    Av Lenkan1 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 11:05
  2. ang hd text på dm800 clone
    Av Biasse i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-15, 16:15
  3. Inställningar för fjärrkontroll DM800. Var?
    Av JockeGbg i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 10:12
  4. DM800 clone
    Av Appen i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 12:16
  5. dm800 fjärrkontroll
    Av Pette_rsson i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 19:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss