Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Switch

  1. #1

    Switch

    hejsan jag har en fråga till er.
    har 2 olika satalite och 2 lnb till en switch(biltemas), jag får signal till thor men inte på eutelsat nu men jag kollar med tvn ute signalen ganska bra 82 procent men när jag kopplar till switch igen och kommer in så är det 0 igen tror ni fel på switch eller(samma switch har haft en månad utan problem nu började tuner misslyckades... Tack för hjälp

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Bara att testa med en annan switch, de är ju trots allt inte dyra. Runt en 100 - 150 spenn. Dock köper jag aldrig något från biltema då jag tycker deras grejer inte håller kvalitet.
    Sen är switchen bara 1 månad gammal så borde det inte vara den utan mer parabolen i sej själv. Du MÅSTE ha en parabol på minst 70cm ( mitt tycke 80cm). Sen riktar du denna mot thor och låter lnb som sitter bredvid peka på astra/sirius. Detta pga att sirius signaler är mycket bättre än dem från thor.

    Detta är så jag har gjort med min parabol och det funkar utmärkt. En signal kvalitet på 82% är ganska låg då den bör vara över 90%

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    1, Jontrollera dina inställningar i mottagarens DISEqCmeny.

    2, Byt plats på kablarna till switchen. Funkar signalen från EUTELSAT då, men inte THOR så mår inte switchen bra. (naturligtvis får du ändra inställningarna i DISEqCmenyn

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    Biltemas switchar HAR varit DM vänliga men dom bytte ut sina switchar mot nya modeller för ca 2år sen.
    Köpte hem denna o har inte haft nåt bekymmer alls:
    http://www.satvision.se/spaun-diseqc...212-p-494.html

    Hade iofs senaste Biltema switcherna innan jag bytte o var 1 av 500 sat-byten som d kunde bli nåt. Men behöver du en ny tycker jag detta var ett bra alternativ. Inte för dyrt o mycket DM vänlig.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Bara att testa med en annan switch, de är ju trots allt inte dyra. Runt en 100 - 150 spenn. Dock köper jag aldrig något från biltema då jag tycker deras grejer inte håller kvalitet.
    Sen är switchen bara 1 månad gammal så borde det inte vara den utan mer parabolen i sej själv. Du MÅSTE ha en parabol på minst 70cm ( mitt tycke 80cm). Sen riktar du denna mot thor och låter lnb som sitter bredvid peka på astra/sirius. Detta pga att sirius signaler är mycket bättre än dem från thor.

    Detta är så jag har gjort med min parabol och det funkar utmärkt. En signal kvalitet på 82% är ganska låg då den bör vara över 90%
    jag ska prova en annan switch, har 120 eller130cm parabol den kör jag till eutelsat thor har jag 70. vad finns det på astra? %82 eutelsat signal efter75 är ganska bra för eutelsat. tack för din svar

  6. #6
    tack för tips myrmidon

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    1, Jontrollera dina inställningar i mottagarens DISEqCmeny.

    2, Byt plats på kablarna till switchen. Funkar signalen från EUTELSAT då, men inte THOR så mår inte switchen bra. (naturligtvis får du ändra inställningarna i DISEqCmenyn
    Jag har provat båda men endå eutelsat vägrade funka men thor funkar utan prob. inställningar ok. ack ändå

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    Uhm.. Så oavsett om du kör eutelsat på 1 el 2 så är d bara thor som funkar på båda men aldrig eutelsat ?
    Den fungerar endast när skippar switchen ?

    Dock låter det som att det är signalstyrkan som felar.
    Fick "Tuner Fail" efter att jag bytte från en DM600 till 800HD SE.
    Bytte ut LNB mot ett 160mA o då försvann problemet.

    Får du in bild på Eutelsat om du kör detta LNB direkt mot din burk utan switch ? Eller får du Tuner Fail på enstaka kanaler då också ?

Liknande ämnen

  1. Fel på switch?
    Av Mr_kenoBoy i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 11:46
  2. switch 8/1
    Av BAABAALI i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 13:09
  3. Diseqc 8/1 Switch
    Av FSS i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-29, 15:42
  4. DB Switch
    Av gorvas i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 19:00
  5. två LNB och switch
    Av teebees i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 15:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss