Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med C+ Action, Family & Series (Nytt kort + OSCam)

  1. #1

    Problem med C+ Action, Family & Series (Nytt kort + OSCam)

    Hej på er!

    För nån månad sen fick jag hem ett splajdans CD-kort, och i samband med det så fimpade jag NewCS och ersatte med OSCam (tack igen för den goda hjälpen härifrån ).

    Om jag inte minns fel så fungerade samtliga kanaler till en början, men iaf de tre senaste veckorna har präglats av svärta på rubricerade kanaler.

    Jag har tre klientboxar (alla inom mitt eget hushåll); 2xDM800HD och 1xDM500+. Samtliga boxar kör MgCamd (1.35 tror jag) och en-två av dom uppdaterar kortet (har provat lite olika varianter senaste veckan). Jag ändrade inte någonting på dessa vid uppgradering av kort/server. Har dock gjort kanalsökning med fräsch satellites.xml, men detta gav inget.

    När jag ställer mig på ex. Action med en av min boxar ser jag följande i OSCam-interfacet (för denna box);

    AU: ACTIVE
    LB Value/Reader: by not found
    STATUS: OK


    Loggen säger inte mer än vad jag skrivit ovan (typ).

    Någon som har någon bra idé? Magkänslan just nu är att det är något knas med AU. Behöver man kanske göra något särskilt i AU-boxen, som inte behövdes med NewCS?...

    Tack på förhand! /ctm555

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    skulle behöva lite hjälp själv att få igång oscam helt ny på den camen jag har en db800 hd med LT8 image

  3. #3
    Hmmm, ingen som hade ett direkt svar på det där alltså Kan det vara så att jag inte har en fungerande AU-setup?

    -Har nu gjort en clean wipe boxen (DM500+ med PLi och MgCamd1.35) i sovrummet och lagt in allt på nytt, och kör nu denna som enda AU.
    -Har ställt A: { 1 } i mg.cfg
    -På denna user har jag <namn på reader 1>,<namn på reader2> på AU (i OSCam-servern).

    Lite annan info;
    -Kanalerna funkar faktisktibland (om än dock väldigt sällen) <-- ytterligare ett tecken på AU not working...?
    -Under CONFIGURATION;NEWCAMD;PORT har jag skrivit <hemlig_port1>@0B00:000000;<hemlig_port2>@093E:000 000

    shalle; jag har ej testat att köra oscam-server på nån av min dreamboxar, men det borde vara enklare än på min debian-burk jag följde de excellenta guider som finns här på forumet för oscam (efter att jag löst alla debian-problem då...)

    mvh ctm555

  4. #4
    Fan, jag kanske skulle skrivit detta under "CardSharing"...

    Kanske därför ingen världsmästare berättar att jag klantat mig nånstans, och att jag bara behöver göra X för att få skiten att funka...

  5. #5
    Nu har jag insett att jag inte har en fungerande AU-setup. Ställer om frågan under OSCam-forumet...

  6. #6
    hEJ JAG HAR OSCAM 1.20 jag har samma problem Kanalerna funkar faktisktibland cmore action vad har för problem

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 19:11
  2. Problem med tv1000 nordic, family och classic
    Av ScrotzaN i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 10:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss