Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Får ej in Tv6 eller Svt1 HD

  1. #1

    Får ej in Tv6 eller Svt1 HD

    Har efter kanalomläggningen nu i sthlm vart tvungen att uppdatera cables och då gjorde jag även en uppdatering på min gamla image och bytte till PLi (DM800HD box).
    Nu får jag efter ett antal omsökningar till slut in alla kanaler förutom SVT1 HD och TV6. Jag har testat med olika images fram och tillbaka senaste dagarna och omsökningar och olika cables-filer.

    redigering:
    När jag till slut fick in SVTHD1 och 6an kunde jag inte se på dem utan det hackar och blev tunerfel "Tuningen misslyckades" står det. SVT2HD och TV4HD fungerar klockrent f.ö.

    Läst massa om kablar mm. men vet inte vilket man ska testa. Har en dyrare antennkabel (tror det är en 100hz eller något) låg på en 300 i affären. Så vet inte hur man ska gå till väga. SVT1HD känns mest angeläget då man gärna vill se EM i hd
    Senast redigerad av kash den 2012-06-09 klockan 22:05.

  2. #2
    Jag hade samma problem med TV6, efter uppgradering till open pli och sedan sökning med rätt network id så fungerar det.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av erille Visa inlägg
    Jag hade samma problem med TV6, efter uppgradering till open pli och sedan sökning med rätt network id så fungerar det.
    Nu har jag fått in dem men kan inte se på dem då de hackar och får upp tuninge misslyckades. Är i princip helt svart bild.

  4. #4
    Har liknande problem men med Kanal 5 och SVT 2 HD. Har provat alla cables filer som jag hittat. Även med ny antennkabel och en ny antennförstärkare. Skriv gärna en rad om du hittar en lösning.

Liknande ämnen

  1. SVT1 SVT2 TV4 problem
    Av zkab i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 10:38
  2. SVT1/2 HD Info
    Av j_runbert i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 12:32
  3. SVT1 & SVT2 telia?
    Av James Bond i forum IP-TV
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 16:26
  4. Svt1,2 Och Tv4 Plus?
    Av nicko1 i forum Com Hem
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 19:25
  5. SVT1, SVT2 och TV4 ???
    Av Stoiss i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 16:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss