Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: problem.

  1. #11
    då står det bara "INVALID IMAGE (OR OLD VERSION)"

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    släng in senaste secondstage först och boota om sedan skall det gå att slänga in openpli.

    http://www.dreamboxupdate.com/downlo...dm800se-84.nfi
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2012-06-14 klockan 18:00.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Danne87 Visa inlägg
    okej. så det är alltså bara flashningen (ursäkta stavning) som jag måste få ordning på då med andra ord. men du ska ha ett stort tack iaf för infon du kunde ge mig. men en sista fråga du kanske kan svara på, enligt min vän så ska boxen kunna hitta kanaler utan att programkortet sitter i och att man behöver flasha den för att kunna få bild/information från program kortet, är det så att den ska hitta massa kanaler när jag söker utan att jag ska kunna se på dom fören den är flashad? för när jag köpte MB9 så hittade den inte en enda kanal så var tvungen att skicka tillbaka den och satsa på en dreambox istället.. Är lite intresserad av att veta om jag överhuvudtaget kommer kunna använda den där jag bor eller om man ska ge upp direkt.. :P tack som tusan iaf för snabba svar.. =)
    Nu kanske du redan hunnit flasha om men...

    Med originalimagen eller annan image utan cardserver + softcam kan man göra en kanalsökning och man ska hitta kanalerna. Man ska också kunna se EPG och ibland textning om man ställer sig på en kanal. EPG + textning (om den går i en egen dataström) sänds okodat. Men för att kunna få bild och ljud så krävs att man har ett programkort och installerar cardserver + softcam. Det senare gäller även om man "bara" ska köra sitt programkort internt i boxens kortläsare.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Nu kanske du redan hunnit flasha om men...

    Med originalimagen eller annan image utan cardserver + softcam kan man göra en kanalsökning och man ska hitta kanalerna. Man ska också kunna se EPG och ibland textning om man ställer sig på en kanal. EPG + textning (om den går i en egen dataström) sänds okodat. Men för att kunna få bild och ljud så krävs att man har ett programkort och installerar cardserver + softcam. Det senare gäller även om man "bara" ska köra sitt programkort internt i boxens kortläsare.


    Då är ju frågan bara varför jag aldrig hittar några kanaler när jag gör en kanalsökning? :P
    Det är väldigt mysko för alla jag hat frågat nu säger att jag ska kunna hitta kanaler som du säger men när jag gör en kanal sökning så hittar den inte ett skit. :P men vi har ju en
    Mysko dosa i väggen som man ska plugga in boxen i för att hitta kanaler så jag är lite inne på om det kan vara så att det bara är Canal digitals egna boxar som kan hitta kanalerna? :S// Med vänlig hälsning,

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu får du nog reda ut lite vad det är för uppsättning du har?
    Att det är Canal Digital har framgått, men nu när du snackar om "mystisk dosa" i väggen så vet jag inte om du har kabel-TV eller satellit eller vad det är?

    Utan mer information är det svårt att hjälpa dig. Jag trodde att du talade om Canal Digital via satellit men så är det kanske inte?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Har du köpt en 800hdse med S2 tuner? Du behöver en C tuner om du har comhem med 3 hål i väggen. O har du tv via fiber så funkar det inte alls.

    Senast redigerad av lonn2se den 2012-06-16 klockan 12:32.
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  7. #17
    Nää alltså jag har Canal digitals kabel tv men det går ju genom en stor dosa i väggen som både levererar kabel tv och internet via fiber. :S men det kanske är så du menar? för jag har inte ip tv eller nått sånt skit. :P och Nää jag är helt 100 på att det är en c Tuner jag har i den här. :S Med vänlig hälsning,

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Men asså kompis det är iptv som levereras i ditt hus via coaxal för tv från källaren eller att den här boxen du snackar om, att det är en omvandlare från ip tv till kabel... och som det är sagt tidigare så kan du inte ha en dreambox då iom att du behöver en ip box. kan du inte se det i din gamla box att det är iptv du har?

  9. #19
    I original boxen så finns det bara uttag för vanlig antenn kabel. :S jag kopplar inte ens in någon internet kabel. Och när jag flyttade in så beställde jag ip tv först och efter att inte fått
    Igång det på nästan 2 månader så fick jag ett förlåt av Canal digital
    För att dom inte kunde leverera ip tv dit jag bor. :S det hade
    Blivit något miss där. :S men säger inte tt du har fel, säger bara vad dom sa till mig. :S

  10. #20
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Ta reda på vilka frekvenser dina kanaler sänds på samt fec osv. gör sedan kanalsökningen manuellt så borde det rocka igång.
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss