Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: problem.

  1. #1

    problem.

    Hej, jag är ganska värdelös på det här då jag är helt ny och skulle kunna behöva lite hjälp.
    jag håller på och försöker flasha min dm 800 hd se via internet och det står att jag ska hålla in knappen på dreamboxen till den börjar blinka, men den börjar aldrig blinka. :S men det kommer upp stopp och jag ser ip nr i displayen och så men när jag trycker på flash i webbläsaren i datorn så händer ingenting. :S har hållit på i flera veckor nu med både miraclebox och dreambox men lyckas inte ta mig någonstans. :S allt jag vill är att hitta mina kanaler med hjälp av orignal programkortet från CD. har inte tänkt att använda den så avancerat, ville bara ha en bättre box en orginalskiten från CD.. // Danne..
    ps jag har digitalkabel tv om någon blir klokare av det... DS

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Testat en annan webläsare?

  3. #3
    japp det har jag gjort.. google chrome mozilla och internet explorer.. :S

    är det så att den måste vara flashad för att dreamboxen ska kunna hitta kanalerna? =)
    ursäkta om jag är en riktig noob.. =)

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vet du om det är en original Dreambox du har eller en Kina-kopia?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    jag köpte den från digitalboxen.com. med tillval så kostade den 5736 kr. :S det är typ allt jag vet. :S men eftersom jag har läst mycket på forum om digitalboxen.com efter att jag började hålla på med det här så har jag ju tagit lite för givet att det är en original?? annars känner jag mig rätt blåst.. :P

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Till det priset borde det ju vara en originalbox.
    Då måste du flasha om den för att kunna använda den. I Dreams originalimage går det nämligen inte att installera de mjukvaror som behövs för att kunna läsa ditt programkort.
    En lämplig image för nybörjare kan vara PLI eftersom det går att installera cardserver + softcam direkt ifrån menyerna där.

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med själva flashnings-problematiken eftersom jag aldrig ägt någon DM800 själv.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    okej. så det är alltså bara flashningen (ursäkta stavning) som jag måste få ordning på då med andra ord. men du ska ha ett stort tack iaf för infon du kunde ge mig. men en sista fråga du kanske kan svara på, enligt min vän så ska boxen kunna hitta kanaler utan att programkortet sitter i och att man behöver flasha den för att kunna få bild/information från program kortet, är det så att den ska hitta massa kanaler när jag söker utan att jag ska kunna se på dom fören den är flashad? för när jag köpte MB9 så hittade den inte en enda kanal så var tvungen att skicka tillbaka den och satsa på en dreambox istället.. Är lite intresserad av att veta om jag överhuvudtaget kommer kunna använda den där jag bor eller om man ska ge upp direkt.. :P tack som tusan iaf för snabba svar.. =)

  8. #8
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Vilken IE? Jag kan inte flasha ifrån Chrome eller firefox men det fungerar utmärkt i IE9
    Rekommenderar också PLI som image förövrigt.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  9. #9
    vart hittar jag PLI image då? den verkar ju vara borttagen från Comhit? :S

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss