Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Problem med dcc-e2

  1. #1

    Problem med dcc-e2

    Kan någon hjälpa mig med råd när jag kopplar in min dm800se(orginal)och ställt den i flash läge och ska köra dcc-e2 genom routern (Telias Thomson router) då hittar inte routern boxen det står bara login faild visst är Login name=root passw=dreambox,har kopplat boxen direkt till datorn med en korsad kabel får ej kontakt med boxen då heller,jag kör windows 7 måste jag ändra några inställningar i datorn ?,är tacksam för hjälp då jag är nybörjare
    MVH Robban2

  2. #2
    Varför ansluter du till den när den är i flashläge med dcc??? Anslut till till den med webbläsare och flasha den sen ansluter du med dcc och gör det du ska

  3. #3
    När jag slår in boxens ip nr i webläsaren så kommer jag till Dreambox webcontrol jag vet inte vad jag gör för fel

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Håll in knappen där fram när du sätter på spänningen på box.
    Ip nr kommer upp i diplay.
    Starta en ny fräch webläsare slå in boxens ip nr i webläsaren l Välg flach in ny img.
    Funkar inte detta?j

  5. #5
    Hej Freelock
    Jag får fram boxens ip och och det står stop under med 3st stjärnor på varje sida och när jag slår boxens ip nr i explorers så hammar jag på
    DREAMBOX WEBCONTROL tacksam för all hjälp jag kan få jag är nybörjare

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    gammal cashad sida i browser, pröva reload av sidan eller annan browser

  7. #7
    Tack crille44
    Ett steg närmre nu kommer jag till rätt sida när jag slår in boxens ip adress i Firefox och sen försöker jag flasha in filen från datorn som jag laddat ner och packat upp(open pli 2,1)men den verkar inte gå över till boxen när jag startar om boxen så står det i fönstret överst ip nummret och under står det /flash/vm linux.g vad gör jag för fel?

  8. #8
    Prova med Internet Explorer istället. Har aldrig fått flashning att funka från Firefox.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Problem att hitta kanaler (Comhem) + box problem
    Av kokice i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-06-23, 19:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss