Har nu flyttat och bilden är svart. Jag undrar vad det är exakt man behöver ändra när man flyttar en box från comhem till tele2 ? Tacksam för hjälp ... Boxen är en dm600
Har nu flyttat och bilden är svart. Jag undrar vad det är exakt man behöver ändra när man flyttar en box från comhem till tele2 ? Tacksam för hjälp ... Boxen är en dm600
Förslagsvis så kan ju ett programkort vara bra att ha,,,,,,,,,check
Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]
Du skall inte behöva bredband för att titta på ditt eget kort. Varför spelar det för roll ifall det är comhem eller tele2?
Han har nog flyttat från ComHem kabel-TV till Tele2 kabel-TV?
Eftersom det är olika operatörer behöver du ett nytt programkort från den nya operatören.
Och om du har en "fixad" Dreambox du köpt av en skum typ utan programkort så kan du sluta ställa frågor här. Enligt reglerna får man inte diskutera sådant i detta forum.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
OK. Jag bara undar om tele2 och comhem har samma utbud ? Självklart har jag beställt ett nytt kort till just tele2 men jag får inte in dem fria kanalerna 12,4 ens det var därför jag undrade om jag behöver ändra några inställningar i boxen på något sätt för att ställa in den på tele2 i stället ?
Har också en kompis som inte får in ens dom fria kanalerna på sin dreambox i tele2hus.
Vad är det man behöver justera?
MVH
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44
Vad jag vet har inte tele2 kabeltv.
På denna sida
http://www.tele2.se/kundservice/tv/fragor-och-svar.aspx
står bl.a. följande:
Alltså, de fria kanalerna sänds analogt. Du tar in dem direkt med TV:n utan box.[h=Hur många kanaler kan jag få tillgång till utan digitalbox?]4[/h]Vi sänder kanalerna SVT1, SVT2, Barnkanalen, kunskapskanalen, TV4 samt SVT24 analogt till alla inkopplade hushåll. Dessa kan du se utan digital box, för övriga kanaler behöver du en box.
Boxen kan bara ta emot kanaler som sänds digitalt och Tele2 sänder inga kanaler fritt digitalt. Det krävs programkort för att se ALLA digitala kanaler.
Senast redigerad av atomized den 2012-06-24 klockan 13:33.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Hans box går förmodligen inte att använda.
Nu får du allt läsa på lite bättre.
Om du kollar på tele2:s hemsida här:
http://www.tele2.se/files/Tele2_A4_k..._LOW_FINAL.pdf
Det ingår de du räknat upp plus TV6, sjuan, star, kanal10 och även SVT1 HD om man har en HD-box.
Vad jag vet så sänds inte SVT1 HD analogt så dessa kanaler sänds visst digitalt helt okodat!
Lite längre ner på sidan som @atomized länkar till:
Det marksända grundutbudet, dvs SVT1, SVT2, SVT24, TV4, Barn- och Kunskapskanalen sänds både analogt och digitalt, det innebär att du idag inte behöver använda Tv:ns fjärrkontroll till annat än att slå av och på TV:n.
Ganska svart på vitt eller?
Tror ni verkligen att tele2:s kunder skulle nöja sig med SVT1, SVT2 och TV4 endast analogt? nej knappast.....tänk till lite och svara inte så himla arrogant allihopa här i tråden.
MVH
Senast redigerad av _com_bort_ den 2012-06-24 klockan 19:43.
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44