Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ca error – och mini-usb porten hade lossnat från kretskortet

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Ca error – och mini-usb porten hade lossnat från kretskortet


    Min DM800HDSE har funkat bra under ett halvår nu, med en gp3 rami maher image. Ja, tills när jag förra veckan skulle installera VLC. Då kraschade boxen och omstart gav ca error. Kändes trots allt lugnt så långt. Men när jag då skulle lägga in en ny patchad image, fanns där ingen usb-port ! Öppnade boxen och blev varse att mini-usb porten lossnat från kretskortet. Har mailat mydalle (borde gå under garantin), utan att ha fått svar.

    Kan det finnas chans löda fast mini-usb porten tillbaka? Den sitter illa till där nere i hörnet till på köpet … Eller har någon av er någon annan idé? Utan att kunna lägga in ny bootloader och patchad image är ju boxen helt värdelös.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    soptippen är nog det bästa svaret jag kan ge. Sen att köpa original nästa gång kines boxar får man vad man betalar för.

  3. #3
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg



    Min DM800HDSE har funkat bra under ett halvår nu, med en gp3 rami maher image. Ja, tills när jag förra veckan skulle installera VLC. Då kraschade boxen och omstart gav ca error. Kändes trots allt lugnt så långt. Men när jag då skulle lägga in en ny patchad image, fanns där ingen usb-port ! Öppnade boxen och blev varse att mini-usb porten lossnat från kretskortet. Har mailat mydalle (borde gå under garantin), utan att ha fått svar.

    Kan det finnas chans löda fast mini-usb porten tillbaka? Den sitter illa till där nere i hörnet till på köpet … Eller har någon av er någon annan idé? Utan att kunna lägga in ny bootloader och patchad image är ju boxen helt värdelös.
    Det är väl bara att flasha visa närtverket, hålla in knappen och slå på dm800se via on/off. Sen surfa in via webläsaren till ipnumret i displayen

  4. #4
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg





    Min DM800HDSE har funkat bra under ett halvår nu, med en gp3 rami maher image. Ja, tills när jag förra veckan skulle installera VLC. Då kraschade boxen och omstart gav ca error. Kändes trots allt lugnt så långt. Men när jag då skulle lägga in en ny patchad image, fanns där ingen usb-port ! Öppnade boxen och blev varse att mini-usb porten lossnat från kretskortet. Har mailat mydalle (borde gå under garantin), utan att ha fått svar.

    Kan det finnas chans löda fast mini-usb porten tillbaka? Den sitter illa till där nere i hörnet till på köpet … Eller har någon av er någon annan idé? Utan att kunna lägga in ny bootloader och patchad image är ju boxen helt värdelös.
    http://www.dream-multimedia-tv.de/en...rmware-browser

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack AnKaN !

    Det där är ju det sätt jag normalt använt mig av när jag bytt image eller lagt in firmware i samband med inläggning av bootloader för patchad image. Kan man även lägga in bootloader den vägen? Går det, så är det något jag glömt sedan senast det begav sig ... Ska självklart prova. Hoppas ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  6. #6
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Tack AnKaN !

    Det där är ju det sätt jag normalt använt mig av när jag bytt image eller lagt in firmware i samband med inläggning av bootloader för patchad image. Kan man även lägga in bootloader den vägen? Går det, så är det något jag glömt sedan senast det begav sig ... Ska självklart prova. Hoppas ...
    Ska gå alldeles utmärk att lägga in bl först och sen den patchade imagen

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av AnKaN Visa inlägg
    Ska gå alldeles utmärk att lägga in bl först och sen den patchade imagen
    Nej, det går tyvärr inte. :-(
    När jag håller in startknappen vid uppstart så kommer det ju upp detta "ca not found" i st f boxens ip. Utan bootloader hittar nätverket inte boxen ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  8. #8
    Medlem miloxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    112
    Tackad
    5 gånger
    Hade samma fel på en av mina 800HDse men så länge inte mönsterkortet är skadat är det bara att löda dit den igen, var noga med att inte kortsluta något bara! Ett tips är att plocka ur kortet ur boxen först, kontakten sitter som sagt lite illa till och behöver en del värme på jord pinnarna...

    Angånde "ca not found" så vet jag inte riktigt men kommer ihåg att jag fick det några ggr när jag testade lite olika img men efter ett par försök så fungerade det så det skadar ju inte att testa..

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack milox! Felet verkar "enbart" vara att lödningen släppt, jag ska gå vidare enligt ditt tips. Är dessutom bra säker på att ja vet varför porten nu släppt från kortet. Minns att anpassningen det utstansade hålet i chassit och porten inte var optimalt anpassade till varandra när jag fick boxen. Redan då borde jag självklart ha lossat på höljet, plockat fram en liten fil ... Men som sagt, väldigt lätt att vara efterklok.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:20
  2. Om jag hade UPC..
    Av legendshine i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 08:30
  3. Com-porten på en Nokia 9802s
    Av Mikael i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 10:15
  4. Mini-Millenium från Keycard
    Av gneter i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 17:27
  5. Com-Porten.
    Av kenny i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 13:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss