Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Boomerang kanalplatsbyte

  1. #1

    Boomerang kanalplatsbyte

    Nån som vet hur man får in boomerang, står att dom byt från kanalplats 157 till 158.
    Måste man göra en manuell sökning på dreamboxen för att få in den nu eller och isf vilka parametrar ska man söka på?

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    May 2012
    Inlägg
    6
    Tackad
    1 gånger
    Antar att du inte fått svar på denna än...har själv en DM800 med Newnigma som autosöker...men kompisens DM600 är det värre med.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Det var inte enkelt, men det gick !
    Först sökte jag manuellt (startfrekvens 290MHz+nätverkssökning) men det hjälpte inte.
    Det som hjälpte var att zappa igenom alla kanalerna man hade i sin comhem-bouquet, sedan ställa sig på boomerang på kanallistan, trycka på RÖD knapp (alla program) och då fanns kanalen BOOMERANG dubbelt, en nyfunnen, samt den gamla. På nåt sätt, när man zappade, så letade den fram vilken kanal som bytt plats med boomerang.
    Det kanske finns enklare sätt, detta sätt fungerade för mina boxar hemma.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    May 2012
    Inlägg
    6
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av viairdeto Visa inlägg
    Det var inte enkelt, men det gick !
    Först sökte jag manuellt (startfrekvens 290MHz+nätverkssökning) men det hjälpte inte.
    Det som hjälpte var att zappa igenom alla kanalerna man hade i sin comhem-bouquet, sedan ställa sig på boomerang på kanallistan, trycka på RÖD knapp (alla program) och då fanns kanalen BOOMERANG dubbelt, en nyfunnen, samt den gamla. På nåt sätt, när man zappade, så letade den fram vilken kanal som bytt plats med boomerang.
    Det kanske finns enklare sätt, detta sätt fungerade för mina boxar hemma.
    Hej och tack för ditt svar! Gjorde du detta på en DM600? Min DM800se gjorde enligt ovan beskrivning men den "lilla" boxen kan jag inte göra samma sak??

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    May 2012
    Inlägg
    6
    Tackad
    1 gånger
    För er som inte hittat nya Boomerang med diverse sökalternativ bifogar jag en ny uppdaterad kanallista...ersätt bara den gamla...starta om boxen och gör en ny sökning!

    Testat på DM600 med OpenPli

    cables.zip
    Senast redigerad av lentzit den 2012-07-11 klockan 22:24.

  6. #6
    Hej

    var ska jag placera cables.zip alltså var i katalogsystemet?
    Mvh håkan

  7. #7
    Har samma problem på min DM500C. På 800HD räckte det med en ny Manuell kanalsökning på frekevensen 434 för att få upp Boomerang. Men på 500C så vägrar den. Har provat radera kanalen, kört manuell och automatisk sökning. Nätverkssökning och inte nätverk. Den hittar bara den gamla kanalen på Kanalplats 157.


    Edit:

    Körde Lentzit's cables.xml och nu fungerar det Tackar
    Senast redigerad av KillaH den 2012-08-19 klockan 23:33.

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 19:01
  2. Dubbla ljudspråk på Boomerang 0,8W
    Av sleddog i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 22:40
  3. Boomerang
    Av becki i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 18:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss