Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: DM500s som byter kanal själv

  1. #1

    DM500s som byter kanal själv

    Har en DM500s clon med image "Gemini 4.70 Non Bomb Maxvar" som då och då byter kanal automatiskt (och ibland efter några sek tillbaka till samma kanal igen)
    Använder boxen endast som FTA och är inte kopplad till internet. Läste här på forumet att byte av lösenord kan vara en lösning men det ska väl inte behövas om man ej har kopplat nätverkskabeln.

    Har ngn samma problem och kan det vara ett mjukvaru-/hårdvarufel eller ngn menyinställning?

    Under menyn ->about står något om "Uptime 6 minutes". Vad är det för något?
    Senast redigerad av Mr_kenoBoy den 2012-07-07 klockan 13:19.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Kontrollera att du inte har någon annan enhet vars fjärrkontroll stör ut din egen, eller är itryckt.
    Se vad du har för MAC-adress, (logga in via telnet, skriv ifconfig i konsolen och se ifall du kan se att din MAC-adress börjar på 00:09:34:XX:XX:XX, de senare klonerna har rätt MAC-adress ifrån början. Då bör du kunna köra en riktig Gemini t.ex. 4.7 i den också, allt för att kolla att det inte är mjukvaran som ställer till det, i kombination med vissa kloner.
    Inget problem som jag tidigare hört talas om, tyvärr.

  3. #3
    Har precis samma problem som du, fast jag har en original dreambox 8000,som byter tillbaks till föregående kanal ganska ofta.
    Har provat att lägga in ny mjukvara( nyaste gemini) funkade ej något bättre.
    Har en sådan liten rf omvandalare med specialbatteri,undrar om det inte är den som spökar i mitt system,
    Her ej brytt mig om att koppla bort den för att kolla om det är problemet,för den är så värdefull för mig,
    Men det är verkligen irriterande.

Liknande ämnen

  1. dreambox 500s byter själv kanaler
    Av E.K i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 10:30
  2. Timer inspelning byter inte kanal
    Av moadib i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 23:23
  3. Ej avkodning när jag byter kanal.
    Av John_Doe i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 10:37
  4. DM500S eller DM500S+
    Av Hazze61 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 02:56
  5. M-II som kodar om sig själv?
    Av teebees i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 18:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss