Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Dreambox för kabel tv

  1. #11
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    TS bör absolut skippa dreambox, bättre för dem att köra med två kort, två boxar osv. Beror lite på vad dom ska ha och hur lösningen ser ut från leverantören. Betydligt bättre då det garanterat inte kommer bli något problem.

    Om man tittar på detta forum så har folk ganska ofta problem med dreambox, olika anledningar osv. Men därav bör man också kunna lösa problemen själv eller fixa det. Alltså inte bra för mormor och morfar.
    Jag har nu bestämt mig för att köpa cryptoguards egna prylar för det låter nog bäst så
    Min mormor och morfar ville bara ha basutbudet med 21 kanaler.

  2. #12
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Nu har det börja strula med deras cryptoguard modul i deras grundig tv som har plats för en ca modul.
    Det börjar med att man knäpper på teven och byter kanal till tex TV10 som är kodad först blir bilden blå sedan står det CA modul borttagen drar sedan drar jag ur modulen och sätter tillbaks den så står det CA modul registrerad sedan får jag bild.
    Nästan varje dag blir det så här vi har till och med köpt en ny modul eftersom den andra som vi köpte i början strulade likadant och till slut fungerade den inte längre.
    Vad kan det vara för fel är det teven som inte riktigt känner igen modulen eller är det cryptoguards fel att dom gör så dåliga skit grejor som inte fungerar som dom ska.
    Min morbror hade ett likadant problem med sin Panasonic tv det slutade med att han köpte en extern box efteråt hade han inga problem längre.
    Jag själv tycker att cryptoguard är ett dåligt och ett udda system som gör att man inte kan köra cardsharing på jag tycker att kabel tv bolaget borde använt något annat system som andra bolag använder

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    TS bör absolut skippa dreambox, bättre för dem att köra med två kort, två boxar osv. Beror lite på vad dom ska ha och hur lösningen ser ut från leverantören. Betydligt bättre då det garanterat inte kommer bli något problem.

    Om man tittar på detta forum så har folk ganska ofta problem med dreambox, olika anledningar osv. Men därav bör man också kunna lösa problemen själv eller fixa det. Alltså inte bra för mormor och morfar.
    Såg att detta var ett gammalt inlägg, men som morfar reagerade jag.
    Är ju morfar själv men klarar min cs-server med Dream och sky-boxar.
    Vi får passa oss att generalisera, då "de yngre" generationerna med datorvana åxå blir mor och farföräldrar
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    tobbe54, ok, jo då såklart finns det äldre datasnillen, jag är inte en av dem. Men när man ska använda produkter så måste man tänka på användaren, och inte sig själv. Däremot är cyptoguard ett problem. Jag vet inte om det finns softcams för detta. Däremot finns det dreambox med CA-slot och där borde det fungera eftersom det finns CA-moduler för cryptoguard. Om sedan kortdelning fungerar är ju en annan fråga.

    Joakim95, antagligen bättre köra med extern box, jag förstår att dom (eller du) inte vill det men just vad gäller inbyggda boxar, krypteringssystem osv kan det strula, oavsett om det är cryptoguard, conax osv.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Oavsett vad du kör med för box eller modul så finns det i dagsläget INGEN lösning för att köra CS där man valt Cryptoguard. Det är liksom därför man tagit fram det systemet.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  6. #16
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Jag frågade kabel tv bolaget suravision om varför det strular på de viset dom menar att grundigs mjukvara är dålig därför fungerar det inte som det ska så tydligen menar dom också att panasonics mjukvara är dålig vilket jag tycker är en lögn det måste vara Cryptoguards prylar som är klena.
    Jag har andvänt Boxers CA modul och den har alltid fungerat felfritt på dom teven jag har provat på Grundig,Panasonic och Finlux.

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    Såg att detta var ett gammalt inlägg, men som morfar reagerade jag.
    Är ju morfar själv men klarar min cs-server med Dream och sky-boxar.
    Vi får passa oss att generalisera, då "de yngre" generationerna med datorvana åxå blir mor och farföräldrar
    Själv är jag både morfar och farfar!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Själv är jag både morfar och farfar!
    Samma här!
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  9. #19
    54 i år och trixar rätt mycket med både det ena och det andra. Blev dataintresserad efter DOS tiden så är ingen terminal-nisse.

    Vi får IP-TV med Cryptoguard och vad jag förstår måste jag ha två boxar till två apparer. Lite surt att IP-TV inte går att se direkt i datorn utan man måste gå omvägen genom dess jäkla boxar till skärmen (har fler än ett HDMI intag).

Liknande ämnen

  1. Dreambox Tele2 Kabel?
    Av chippyboy i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 09:43
  2. Komponent Kabel dreambox 600s
    Av Legende i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 16:04
  3. Dreambox 500-s KABEL?
    Av coolcool i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 13:09
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss