Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Hjälp

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16

    Hjälp

    Hej.
    Vi är fem personer som gillar tv kanaler med historia och dokumentärer och lite action då då som funderar på att köpa dreambox. Vi tänkte shera kort genom dreambox. på blocket hittade vi en kille som var jätte trevlig och säljer Skybox. Är den boxen bra?

    1. kan någon leda oss till nybörjar frågor? genom länk.
    2. Vi är inte kunniga inom det här med linux.
    3. Vi vill gärna förstå hur vi ska dela kort.

    Med vänliga hälsningar fem studenter som har några år kvar.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Så länge ni alla fem bor i samma lägenhet får ni svar här,annars blir ni olagliga. Enklaste sättet att dela är med SMARTWII, då behöver ni nästan inte lära er någonting.

    1. Läs de guider och trådar som finns på forumet.
    2. Enklare än Windows

    Har inte provat SKYBOX.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Sök på forumet och ni kommeratt hitta en lång tråd om SKYBOXen

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Tack för svaret, efter ett privat mess förstod jag att man måste läsa sig in i det här
    Ska kolla det här med SMARTWII.
    Men ju mer man läser ju mer man vill förstå..

    Kan du eller någon korta av lite läsande genom att svara på en fråga

    Om vi nu bestämmer oss för att köpa dreamboxar vilken box skulle du eller ni köpa?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    För nybörjare rekommenderar jag Dreambox DM500HD kostar ca 2800 nu. Den är den billigast just nu och stödjer HD. Skiter ni i hd så finns det alltid folk på blocket som säljer den gamla DM500 för en 500 hundring. Dock så är dessa oftast klon skit men ibland dyker det upp en original box där man var försiktig med att köpa. Men då jag själv har varit student en gång i tiden vet jag hur budgeten kan va, så tipsar jag om blocket då 2800 kan va ganska mycket pengar att lägga. Dessutom tipsar jag om bara Dreambox då det är den boxen som de flesta använder och där med lättast att få hjälp med om man skulle stöta på problem. Men känner du att du har pengarna och vill ha en inbyggd hårddisk så är det Dreambox DM800HDse som gäller. Denna kostar dock just nu ca 3800. Hoppas att svaret hjälpte.

    Kan inte stryka under tillräckligt att va på er vakt att köpa boxar på blocket eller tradera. you have bean warned :P

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Här är lite grunder till cardsharing:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ll-Cardsharing

    Tråden har några år på nacken och pratar därför mest om newcs. Newcs funkar så länge det inte gäller Viasat. En modernare efterföljare är oscam. Det finns guider till oscam här:
    http://www.comhit.net/list.php/category/57-Oscam
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16

    Thumbs up Tack!:)

    Hahah, och det var precis där vi började vet inte varför Skybox S-12 boxen kändes för bra för att vara sann men det känns som om att det chattas mycket om klonadeboxar och riktiga boxar, de klonade boxar pajar de snabbare(är det därför de är billigare?).
    P
    å en tråd chattade folk omhttp://www.alibaba.com/showroom/buy-db-800-hd.html.

    Kan jag se skillnad mellan klon och riktig?

    Finns det fördelar mellan riktig och klon? förutom priset? så länge båda har öppenkod..

    Varför vill jag ha hårdisk på boxen? förutom Makt

    Ska gå genom trådarna TACK


  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Skillnaden på en klon och en äkta Dreambox kan vara svår att avgöra. Men så fort det talas om olika versioner av SIM-kort och bootloaders handlar det om kloner. Är priset hälften av vad en äkta Dreambox kostar kan man också misstänka att det är en klon.

    Vad det skiljer i den tekniska kvaliten är svårt att säga. Kloner görs av många olika tillverkare, vissa gör bättre kvalitet andra gör sämre. I forumet här finns det några som envist hävdar att original är bäst i alla lägen. Men det finns också andra som hävdar att de föredrar en klon framför Dreambox original.

    Att tänka på är att även om det är billigt att köpa en klon direkt från Kina så blir det krångligt att returnera den eller få den utbytt om det skulle vara något problem med den.

    Programvarumässigt finns det inga skillnader mellan original och kloner vad gäller funktionalitet. Allt du kan göra med en original Dreambox kan du göra med en klon. Däremot är det lite mer jobb att hålla reda på vilka versioner av olika images som passar till en viss klon med SIM-version si och bootloader så. Men det kan man få hjälp med här i forumet.

    En hårddisk i boxen används i första hand för att spela in program på. Har man inte det behovet behöver man ingen hårddisk.

    Skybox är ett riktigt prisvärt alternativ för den som söker en billig HD-box. Den har bra bildkvalitet, men vad gäller mjukvara och funktionalitet ligger den långt efter Dreambox. Den kan duga som klient, men EPG:n är kass, textningen ganska ful och du har ingen tillgång till operativsystemet vilket gör att du inte kan installera någon extra funktionalitet utöver den som finns i standardmjukvaran.

    En Dreambox däremot har en mycket mer genomarbetad mjukvara med massor av finesser. Det finns ett otal plugins att installera så att du kan få nästan vilken funktionalitet du vill och du kommer åt Linux operativsystemet så att du kan hacka i script och config-filer för att finslipa det mesta. En Dreambox är som en dator där du kan justera precis allt om du vill det.

    Supportmässigt är det lättare att äga en Dreambox eftersom den har många användare och många kan svara på frågor om den.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Vill inte låta snål.. men skulle om Dreambox duger som klient och lägga pengarna på DM800HDse som skicka via server? kan det vara en bra ide eller lägga de 1990 mer för att slippa krongel?

    Vi har inte värsting tvn, och 3d ligger lätt långt bort men på väg.

    som tur har jag en dell som behöves uppgraderas. ubuntu next... hmm.. hur ska det här gå



  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    En sak som jag kom att tänka på. Ser att DM800HDse tar emot en stickor två till och med kan jag sticka boxen och slippa sladdar och köra uppkoplingen trådlös?

    Måste påpeka att ubuntu verkar spännande... haha



Liknande ämnen

  1. HJÄLP!!! I stort behov av hjälp med dålig mottagning
    Av skalman77 i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 09:55
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 06:47
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 19:47
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 19:37
  5. brænderproblemer hjælp hjælp
    Av And i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 15:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss