Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: En riktig noob fråga om fria kanaler på pc...

  1. #1

    En riktig noob fråga om fria kanaler på pc...

    Hej.
    Sitter på en Win7 Home 64b pc med mediacenter och vill kunna se det fria utbudet som kommer ur comhem's kabel.
    Har tre hål i väggen och där nere har vi digitalbox och tv som funkar som det ska.
    Har ett antennuttag i min mancave men vill inte släpa dit en TV utan vill köra com hems digitala, fria utbud på datorn.

    Behöver alltså inte något cardsharing eller annat för att se betalkanalerna.
    Har pluggat in en DVB-t usb plugg med egen antenn och kan plocka upp det fria som går den vägen, men comhem har flera fria kanaler som jag vill åt. Provade först att köra kabeln in i den usb-pluggen och blev raskt varse att comhem kör dvb-c(?)


    Så frågan är rätt enkel, funkar det med vilken dvb-c usb plugg som helst för att kunna stoppa comhem-kabeln i den och få tillgång till comhems fria utbud via mediacenter? Om inte vilken som helst, vilken borde det vara?

    Har t ex tittat på denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=424552 men har sett en del resencioner som inte är så smickrande.

    Tack på förhand
    /Dan

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    De kanaler du antagligen vill åt sänds analogt i Comhems nät. De fria digitala kanalerna är bara SVT +TV4. Den stickan du länkar till klarar analogt så det borde funka.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    SVT1, SVT2, SVT24/Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV6 och Axess TV.

  4. #4
    Ok, tack.
    Men har jag inte helt fel så har vi 5an också i det fria utbudet. Vi har inte lagt det som tillval i alla fall.

    Men då borde i alla fall stickan funka på w7 64 och kanalerna ses av mediacenter. Låter bra.
    /Dan

Liknande ämnen

  1. noob fråga mo pc editor och nlb image
    Av mr_richard i forum DGStation
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 18:54
  2. Hur man får in fria kanaler
    Av eija i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 05:20
  3. Fria kanaler?
    Av roax66 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 17:48
  4. Fria Kanaler
    Av fred_via_sv i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 17:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss