Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sportgalning vill se nordamerikansk sport!

  1. #1

    Sportgalning vill se nordamerikansk sport!

    Jag letade runt på forumen, men hittade inget som svarade på min fråga.

    Jag vill alltså se NBA och NFL matcher live under säsongen, helst alla matcher.
    Vi bor i ett ComHem hus där uttagen inte fungerar och huset är dessutom placerat så att vi inte kan sätta upp en parabol.
    Just nu har jag skaffat IPTV via BBB bara för att kunna se nånting överhuvudtaget.

    Finns det någon lösning att kunna streama amerikanska sportkanaler, typ ESPN eller FOX via nätet?
    Jag betalar gärna för det, men har inte hittat någon bra lösning på det.
    Vet inte riktigt om en Slingbox skulle funka?


    Edit: Hittade att man kan skaffa Leaguepass på NBA, men det blir inte direkt billigt om man vill se alla matcher.

    Någon som har ett tips?


    /Jimmy

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    USA finns tyvärr/lyckligtvis(???) på andra sidan jordklotet. För att ta emot en amerikansk satellit här behöver vi göra ett hål genom jordklotet. Ja,En slingbox skulle fungera om du har någon på andra sidan som kan ta emot kanalen som sänder basketen

    Här får du syssla med feed-jakt för att få tag på signalerna. Det är inte bara det som vi kallar TV-program som skickas över satellit. TV-bolag utnyttjar satellitkapacitetför att sikicka sändningar från utanför studorna, exempelvis idrottsevenemang då det står en lastbil utanför arenan med en parabol på taket. Med parabolantennen skickas signalen via satellit hem till TV-huset där den sedan skickas vidare till oss TV-tittare. Även en del nyhetsinslag görs på detta sätt.

    Det går också att skicka program som skall sändas vid senare tillfälle så här, då kan flera TV-stationer ta emot samma signal och utsändningen blir enkel. Jag vet att Letterman och "Jay Lenos program skickades så här. Efter textning kunde de sedan sändas på exemplevis en svensk kanal.Detta görs också med exempelvis matcher från NBA. En lista med NBA- och andra basketfeeder hittar du här. http://www.satelliweb.com/index.php?...asketball&p=80

    Problemet med feeder är att TV-bolagen inte vill att man skall tjuvkika så de byter gärna satellit eller frekvenser så det blir detektivarbete för att hitta rätt.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    tyvärr finns USA på andra sidan jordklotet..
    flyttar gärna dit...vérkar bättre än sverige....nu börjar snart skit hösten...och kalla blaskiga vintern..hua

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tjena Visa inlägg
    tyvärr finns USA på andra sidan jordklotet..
    flyttar gärna dit...vérkar bättre än sverige....nu börjar snart skit hösten...och kalla blaskiga vintern..hua
    Vad många inte förstår är att USA är ett stooort land. Inte allt är sol som Florida eller Kalifornien. Det finns stater som har minst lika kall vinter som vi har här.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Annars finns ju alltid streamar, ex http://www.vipbox.tv/
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. TV4 Sport
    Av sarqis i forum Boxer
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 13:51
  2. Sport på tv
    Av odd 82003 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 09:27
  3. VIA-sport 2-3
    Av prutten i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 10:37
  4. PPV-Sport
    Av [Shadow] i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 12:08
  5. Com Hem - PPV sport
    Av lelle_5 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-04, 18:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss