Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: DM800HD SE (original) OpenPLI 2.1 - timeshift med USB-minne

  1. #21
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    hmm det är ju multimedia knapparna du ska använda, färgknapparna användes på gamla remote, enklast kanske att installera multiquick button från pluginmeny då kan du sätta gul knapp till timeshift, såg att det fanns 2 timeshift plugin en heter permanent timeshift och den andra auto timeshift, det var den första jag provade
    Det går troll i det...provade att ta bort och lägga till permanent timeshift, nu funkar mulimedia-knapparna för bakåtspolning, framåtspoling och stop men INTE pause - den viktigaste! Jag har tagit bort multiquick button.

    Dessutom funkar det att trycka på play när man spolar framåt eller bakåt. Denna knapp är ju samma som pause!

    Det blir exakt samma beteende med auto timeshift.

    Nu känns det som om det är väldigt, väldigt nära...
    Senast redigerad av nauleem den 2012-08-16 klockan 21:22.

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    lägg till multiquick buttons och sätt gul till timeshift
    "Det går troll i det...provade att ta bort och lägga till permanent timeshift, nu funkar mulimedia-knapparna för bakåtspolning, framåtspoling och stop men INTE pause - den viktigaste! Jag har tagit bort multiquick button."

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    du kan testa denna keymap, ta en kopia på din original först, ladda upp till usr/share/enigma2
    Bifogade filer Bifogade filer

  4. #24
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    du kan testa denna keymap, ta en kopia på din original först, ladda upp till usr/share/enigma2
    Har din xml-fil stöd för pauseplay/pause-knappen eller fixar den pause på den gula knappen, så att man inte ska köra multiquick?

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    den har stöd för rätta play/pause, men jag kör en klon så det kanske inte stämmer med din fjärr, men så fort en uppdatering installeras från pli så ersätts keymap, så om den funkar spara en kopia i datorn
    Senast redigerad av crille44 den 2012-08-20 klockan 21:05.

  6. #26
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    den har stöd för rätta play/pause, men jag kör en klon så det kanske inte stämmer med din fjärr, men så fort en uppdatering installeras från pli så ersätts keymap, så om den funkar spara en kopia i datorn
    Jag har inte fattat det här med uppdateringar på PLi, uppdateras den automatiskt? Har läst på flera ställen på detta forum att man inte ska pilla på det som funkar, men om det trycks ut uppdateringar så har man ju inget att välja på...

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    jag också är lite konfunderad på vad som gäller, jag kör med lite moddade xml filer för subs, led display, och keymap får ibland nya från Pli, men större uppdateringar är inte auto, kan va att xml filerna följer med nån plugin

  8. #28
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    En observation, jag upplever ett par gånger per kväll att bilden försvinner någon millisekund mellan två program. Har detta med timeshift att göra? Ännu har det inte hänt mitt i ett program (peppar, peppar...). Tänkte att det kanske har att göra med att timeshift försöker skilja på olika program när det spelar in.

    I timeshift inställningarna finns det bl a två inställningar.

    Maximum timeshift, där är default 180. Är detta minuter?
    Maximum events, där är default 5. Har detta att göra med antalet program som kan spelas in? Alltså, om det visas 6 program som vardera är 10 minuter, så klarar timeshift bara att spara 5 av dem även om den totala tiden inte överstiger 180 minuter.

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    låter logiskt, men jag har ingen aning, använder enbart manuell timeshift

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 11:18
  2. DM800HD SE och OpenPli
    Av Axan i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 18:47
  3. inspelning via usb minne på en DM800HD
    Av cyraz i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 08:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss