Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: DM800HD SE (original) OpenPLI 2.1 - timeshift med USB-minne

  1. #1
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger

    DM800HD SE (original) OpenPLI 2.1 - timeshift med USB-minne

    Kikade runt på några trådar här men lyckades inte finna svaret på min fråga:

    Hur ställer man in så att timeshift funkar på en DM800HD SE med OpenPLI 2.1 med USB-minne? Går det att fixa så att det inte går att spela in utan bara timeshifta?

    (Känner att jag snart blir utslängd från detta forum pga alla mina frågor)

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    går utmärkt, under system sökvägar till inspelning, ändra timeshift till media/usb

  3. #3
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    går utmärkt, under system sökvägar till inspelning, ändra timeshift till media/usb
    1. Kan man ställa in hur lång timeshiftningen skall vara, dvs hur långt man kan spola tillbaka?
    1.1 Om JA på ovanstående, vilken storlekt krävs för att man ska kunna spola tillbaka 60 minuter?
    2. Vilket filsystem ska USB-minnet ha?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    du bör installera permanent timeshift plugin, då finns det dom inställningar du efterfrågar, 8GB borde klara både SD och HD, beror på vilken image olika stöd men normalt EXT3 och vissa image stöder NTFS, har inte provat fat32 men det kostar ju inget att prova

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    jag har ju en tendens när man blir hungrig eller kissenödig att dra igång timeshift sen glömer jag bort att jag har det aktiverat och går och sätter mej framför datorn tex :P sen efter ett tag så får jag ett felmeddelande på dreamboxen och pcen :P då har jag fyllt min hårddisk på datorn :P

    Så för mej är timeshift både bra och dåligt :P

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    du bör installera permanent timeshift plugin, då finns det dom inställningar du efterfrågar, 8GB borde klara både SD och HD, beror på vilken image olika stöd men normalt EXT3 och vissa image stöder NTFS, har inte provat fat32 men det kostar ju inget att prova
    Gör den pluginen som t.ex. canal digitals orginalbox gör, spelar in 60 min bakåt hela tiden tills senaste kanalbytet?

  7. #7
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    du bör installera permanent timeshift plugin, då finns det dom inställningar du efterfrågar, 8GB borde klara både SD och HD, beror på vilken image olika stöd men normalt EXT3 och vissa image stöder NTFS, har inte provat fat32 men det kostar ju inget att prova
    Jag kör OpenPLI 2.1 och hittar inget sådant plugin att installera i menyerna, ska det finnas där? Vilket filsystem ska användas med OpenPLI 2.1?

    Angående "mounta", när jag satte i ett USB-minne så visades en text som sade att det inte fanns någon media på minnet. Innebär det att det mountats automatiskt?
    Senast redigerad av nauleem den 2012-08-13 klockan 17:58.

  8. #8
    Den finns inte i menyerna på Pli, däremot automatic timeshift (tror jag den heter). Funkar bra den med.

  9. #9
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chester11 Visa inlägg
    Den finns inte i menyerna på Pli, däremot automatic timeshift (tror jag den heter). Funkar bra den med.
    Är det något som behöver aktiveras eller räcker det med att tala om att det ska spara på USB-minnet?

    Isf, hur får jag den att göra det. Nu finns det något som heter:

    Timeshifts filmplats, där är det valt media/hdd.

    Hur ändrar jag till media/USB eller vad det nu ska stå istället.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    jupp den heter auto timeshift ser jag, installera den gå sedan under system och ändra till media/usb med sifferknapparna, använder den inte för jag förstår inte vitsen riktigt, man zappar och missar början kan man ändå inte backa

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 11:18
  2. DM800HD SE och OpenPli
    Av Axan i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 18:47
  3. inspelning via usb minne på en DM800HD
    Av cyraz i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 08:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss