är det bara lördag kl 16 matcherna?? eller gäller det ALLA matcher?? oavsett dag och tid???
är det bara lördag kl 16 matcherna?? eller gäller det ALLA matcher?? oavsett dag och tid???
om jag fattat det rätt är det endast lördagsmatchen 16.00 detta gäller?
vilket i och för sig är ganska ok för oss som har top 3-4 lagen som favoritlag, dom spelar ju ofta på andra tider/dagar
• Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt •
Visst, men jag hatar när företag försämrar en tjänst men man tvingas betala lika mycket. De flesta av oss är bekväma och hänger med på de nya förutsättningarna och därför drar de sig inte för att göra om det igen och igen och igen...
/Looser
VU+ Solo 4K, VTi
DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
DM600PVR-S, Gemini 4.60
DM500T, Gemini 4.60
DM500C, Gemini 4.50
Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
Viasat
Comhem
Håller med men i detta fall kan ju faktiskt inte viasat klandras utan det är ju FA som är boven, och kanske den pubägare i England som tog in PL matcher via turksat förra säsongen :=)
FA borde som sagt var tänka om vad gäller utländska sändningar och på så sätt reglera detta inom Storbritannien/England dom får ju knappast mer folk på arenorna för att jag i svenska skogen inte kan se Everton - Wigan en lördag e.m!!!!!!!! Och även det? Har man dåliga publiksiffror i PL???????
Visst är det FA som startade detta, men det är deras ensak om de vill förvandla PL till en engelsk angelägenhet istf något som hela världen vill se. Dessutom undrar jag vad de vinner på detta. Den engelska Swensson lär väl knappast skaffa viasat-abb för att komma åt de förbjudna sändningarna via sin parabol och de som verkligen vet vad de gör kan ju även i fortsättningen streama sändningar från någon vänlig själ med kabel-TV i Sverige. Det har väl alltid krävts en svensk adress för att skaffa ett TV-abb, så det gör väl att de minst insatta ger upp.
Det jag i första hand vänder mig mot är att Viasat inte kompenserar mig för att jag inte får den produkt som jag beställt. Visst har jag möjlighet att avsluta mitt abb utan problem då jag inte har någon bindningstid, men jag blir trött på att behöva lösa sådana här situationer. Viaplay är ingen kompensation då det inte ger mig möjlighet att se på de platser där jag kunnat se via parabol. Dessutom lär kvaliteten vara minst sagt tveksam, fast det behöver jag väl inte bekymra mig om då jag kör Linux vilket tydligen gör det tvärtkört att använda Viaplay (hmmm, hoppas vi nu inte hamnar i en sådan där dryg "Linux vs Windows"-konversation ;-) ).
VU+ Solo 4K, VTi
DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
DM600PVR-S, Gemini 4.60
DM500T, Gemini 4.60
DM500C, Gemini 4.50
Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
Viasat
Comhem
Absolut!
Sen kan man ju undra om Viaplay "håller" för detta om det blir en mångdubbling av kunder som streamar helt plötsligt,
Vi skogsmullar kan dessutom inte få speciellt hög internet hastighet eller kabel tv heller för den delen vilket gör det ännu mer fördjävligt!!
Jag kan säkert streama matcher, till mycket sämre kvalitet, och med klart sämre internet trafik i övrigt!!!
Lite mera info nedan. Tur att man har kabel
http://www.viasat.se/content/uppdate...ellitplattform
Förstår ej hur Norge Tv2 Sport klarat sig ifrån detta? För den får väl sända 16:00 ? Eller är det jag som är ute och cyklar?
Okej....? jag kan kolla på Arsenal-Sun´land nu fortfarande efter 14 min på ViaFotHD utan problem? fungerar för det nån annan fortfarande trots alla uppmaningar att det inte ska fungera? Viasat kanske skiter i PL´s förbud?
Får dem visa 1 match? jag kan med se Arsenal - Sun..
Jag hade ju fattat som att vi ej skulle kunna se någon alls?