Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Dreambox 500HD kraschar vid uppstart

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    speciellt hd_glass skin skriver både här och där under installation, så väldigt dumt att deleta dirret som du gjorde, med opkg remove så återställs ändrade filer, + converters, renderers etc tas bort, som inte ligger i skin dirret

  2. #22
    Jag tackar alla för hjälpen.
    Ja jag gjorde precis som du sa Crille: jag laddade programet DCC version 2,96 och där inne i IPKG så hittade jag direkt HDglass14och HDglass16, jag markerade filen och tryckte på REMOVE! och sedan tog jag bort alla rader med hd_glass i settings filen
    och reboota så var allt som nytt! jag har alla inställningar som jag hade utan HD_GLASS skins.

    TAckar alla för hjälpen, ha en trevlig helg på er!

  3. #23
    Jag tackar alla för hjälpen.
    Ja jag gjorde precis som du sa Crille: jag laddade programet DCC version 2,96 och där inne i IPKG så hittade jag direkt HDglass14och HDglass16, jag markerade filen och tryckte på REMOVE! och sedan tog jag bort alla rader med hd_glass i settings filen
    och reboota så var allt som nytt! jag har alla inställningar som jag hade utan HD_GLASS skins.

    TAckar alla för hjälpen, ha en trevlig helg på er!

Liknande ämnen

  1. Dreambox 500HD.
    Av Adrianiii i forum Dreambox
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 10:40
  2. Dreambox 500hd vs Dreambox DM600 (Comhem lgh)
    Av emilson i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 19:13
  3. Dreambox 500HD död
    Av Zan i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 18:33
  4. dreambox hänger sig i uppstart eller
    Av Piratkungen i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 10:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss