Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Intresserad av Dreambox

  1. #1

    Intresserad av Dreambox

    Hejsan!

    Är ny här på forumet och kan inte mycket alls om Dreambox.

    Som jag har förstått det så kan man använda Dreamboxen som en vanlig digitalmottagare till tvn. Att man kan ansluta den via parabol och via kabel. Sedan kan man även använda den till lite "olagliga" saker, men det ska vi inte prata om här.

    För tillfället så har vi en parabol och till den har vi en box kopplad med kanaler från vårat hemland. Den är ansluten till en tv. Jag är intresserad av att köpa en dreambox och ansluta den till tvn i vardagsrummet.

    Kan jag bara byta ut den boxen som jag har och ansluta dreamboxen till parabolen?
    Hur gör man för att ansluta en annan dreambox i ett annat rum och kunna se på båda samtidigt?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    44
    Tackad
    2 gånger
    Det krävs en del kunskap om linux och nätverk.
    Om du redan idag har ett kort med abonnemang är det bara att köpa en dreambox och stoppa in kortet och köra.

    Be dem du köper boxen av att leverera den så du bara kan stoppa i kortet, annars kommer du få installera den själv och det kommer bli svårt om du inte har kunnandet.

    Om du ska köpa två boxar och dela på ditt kort (abonnemang) kommer det krävas ytterligare kunskap.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    Det är inte bara plug n play om den inte är "fixad"

    allt det du frågar efter står i forumet

    Använd sök funktionen

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Väldigt intresserad amatör
    Av Castro i forum Dreambox
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2012-07-01, 10:05
  2. Stream från Dreambox till Dreambox
    Av murre87 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 09:16
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:49
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss