Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bränd DM800HD

  1. #1

    Bränd DM800HD

    Hej. Min dm800hd är död. Jag hade ett nätagg från kjell.com som man kan vända polerna fel (- mot +och tvärtom). Och det var precis vad som hände. Min son lyckades dra ur sladden och kopplade bara dit nätagget utan att tänka på det. Det började ryka och lukta knallpulver som han beskrev det och sen var boxen död.

    Finns det nån möjlighet att man kan få liv i boxen igen eller är den kaputt??

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Den är skrot köp ny. Jämnför det med att stoppa ner handen i en minut i kokande vatten. Tror du att du kan använda din hand sen? Visst efter ett tag så och lika dant är det med dreamboxen fast där kommer det kosta skjortan och det är det inte värt och lika bra att byta ut den helt. För det är nämnligen det du gör om du skall laga den för det kommer att krävas ett nytt moderkort i boxen. Iaf så är det så jag uppfattar det på din beskrivning

  3. #3
    Ok. Misstänkte det jag med.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    brukar sitta skydds diod för polvändning

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    visst brukar det göra det crille om man inte kan löda själv kan man lika gärna köpa nytt iom att det oftast smakar mer än vad det gör nytta och oftast så räcker inte det skyddet utan en viss mängd ström kommer alltid igenom och bränner sönder nätverkskortet speciellt av någon anledning

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Tror inte du fixar det utan ordentligt mikroskåp samt lödutrustning som klarar ytmonterat och förmodligen måste du värma hela kretskortet underifrån med ca 80-110 grader innan du kan löda bort/dit... Jag vet för jag fick hjälp med min DM500HD och det var ett "helv..." trots industri proffs prylar. Så mitt råd blir köp ny box och aldrig ett powersupply där man kan polvända +-...

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    ehh tror inte vi har lik box von_skunck
    sd.jpg

Liknande ämnen

  1. Dm800hd ??
    Av perokk i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 07:52
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 09:48
  3. Bränna av en bränd DVD
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 17:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss