Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: HDHomerun ComHem

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2005
    Inlägg
    30
    Tackad
    3 gånger
    Inte en endaste susning, kört MediaPortal i 6 år och kan inte en stavning om andra plattformar än Windows.

    Lycka till!

  2. #22
    Hej!
    Jag vet inte om tråden är aktiv längre, men jag försöker och hoppas att någon svarar
    Jag har tittat på den här maskinen och har lite okunniga frågor, då jag inte använt så avancerade lösningar för tv.

    1. Jag bor i lägenhet och använder com hems tre hål i väggen direkt (alltså ingen box) via en antennkabel. Jag tror det är en analog signal som sprids i huset.
    Fungerar det att koppla in den kabeln i HD homerun?

    2. Och kan man "koppla vidare" till tv:n, så att man inte behöver flytta på kabeln mellan tv:n och homerun?

    3. Jag är mest intresserad av detta som en inspelningsmaskin, men det kan även vara intressant till telefonen. Någon som vet om det funkar till android, eller är det bara IOS?
    Eller är det dumt att köpa denna om man mest ska spela in?

    Tacksam för svar och tips.
    Senast redigerad av Katla858 den 2013-05-31 klockan 00:06. Anledning: skrivfel

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    1. Har du inte ett digitalt abonnemang från comhem funkar det inte. men om comhem skickar ut det digital till ditt jack i väggen funkar det men du måste ha ett abb hos dom samt sätta upp en kort server (lite över kurs om du aldrig pysslat med datorer och mjukvara innan) fråga någon hacker kompis om hjälp isf

    2. Nej du kan inte koppla den vidare till en tv men du kan köpa en rasperypi/eller annan dator och koppla in i tv

    3. Om du skall ha den som recorder skulle jag letat rätt på en gammal desktop dator och köpt http://www.netonnet.se/art/dator/kom...b/185098.7789/ och ett bgt3620.

    instalerat mediaportal med mpextended och webmediaportal acamd/oscamd. anledning till att byta moderkort och processor är att det kräver lite av datorn att transcoda on the fly om du vill titta på live tv i tex tel/web/iphone. om du inte vill göra det kan du använda nästan vilken hårdvara du vill bara den klarar av win7 och har hyfsat med minne ..

    med den setupen kan du spela in från vilket media som helst bara du har tillgång till internet, samt att du kan kolla på dina inspelningar var du vill bara du har tillräckligt med bandbred.

  4. #24
    Ok, tack för tipsen.
    Låter nog lättare att köpa ett tv-kort till datorn istället.
    Ska nog eta efter någon annan lösning iaf.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2005
    Inlägg
    30
    Tackad
    3 gånger
    Ska du bara köra de fria kanalerna är hdhomerum klockrent, ska du köra med betaltv så du måste ha ett kort med abonemang så köp nåt annat.
    Men du måste ju ha en dator eller läsplatta eller nån klient till hdhomerun, det går inte koppla den direkt till din tv.

  6. #26
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Lyfter tråden lite .
    Någon som vet om det finns någon softCam till hdhomerun?

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2005
    Inlägg
    30
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ginoware Visa inlägg
    Lyfter tråden lite .
    Någon som vet om det finns någon softCam till hdhomerun?
    Jag kör MediaPortal TV-Server, mdapifilter och sedan acamd - gjort i flera år å de funkar fint.
    Såå... kort "guide".
    Installera din dator, installera ditt tvkort å testa att det funkar å allt är som det ska.
    Installera MediaPortal, gå in i tv-server å sök upp kanalerna, testa så att dom fria kanalerna funkar.
    Installera mdapi, kopiera in acamd.dll och cardclient.conf, starta om tv-server tjänsten - å tadaaaa
    Kort förklarat, men svårare än så är det inte.

  8. #28
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tja, det skulle funka klockrent med alla kanalerna, om leverantörerna slutade försöka låsa in kunderna i deras hårdvara och boxar. Vore trevligt med CI+ modul samt kort till datorn som också fixade det, sedan en trevlig bra CA-modul. Men nej, dom ska ha helt egna system. Det som blir döden för alla stackare på kabel-TV (kanske i framtiden) och även IPTV, är ju övergång till mjukvarukryptering, där man inte längre har några smartcards.

    Fast alla kanaler som inte är pariade ska funka bra. Men man behöver ju prylar osv.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger

    HDHomerun ComHem

    Jag köpte hdhomeruns mottagare med 4 tuners för dvb-c. Ubuntu hittade allt automatiskt och efter ytterst lite inställningar i tvheadend rullar det helt perfekt med comhem.

    Kör en burk med xbmc/kodi samt ipads som klienter. Fungerar även över vpn utan problem.

    10/10. Synd bara att HD inte fungerar pga pairing.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  10. #30
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Låter intressant ju. Var köpte du den? Några bra länkar?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss