Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 43

Ämne: Lite frågor om olika dreamboxar

  1. #11
    Fast man kan ju få en beggad 500c för 500kr och sen med adaptern blir det totalt 1000kr. Så jag sparar ju 1500 på att inte köpa en 500HD.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dummer87 Visa inlägg
    Ok, ska se om man kan testa en kompis box eller liknande och se ifall det blir någon skillnad. Och jag har en 46" LCD så jag antar att det kommer att synas mycket.

    Edit: Tror ni att en Scart to HDMI konverterare gör skillnad? Hittade på på en kinesisk site för 500-spänn.

    - Converts an analog SCART signal to a HDMI signal
    - Improved compatibility at the most possibility and output signals as fixed HDMI format at a resolution of 720P
    - Output Video: HDMI 720p
    - Connector: HDMI type A (19 pin) female; SCART (21 pin) female
    Den adaptern ger säkert bara en konvertering av signalen från SCART till HDMI. Du uppnår inte de andra fördelarna jag räknat upp med en HD-box.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dummer87 Visa inlägg
    Fast man kan ju få en beggad 500c för 500kr och sen med adaptern blir det totalt 1000kr. Så jag sparar ju 1500 på att inte köpa en 500HD.
    Är det pengar det handlar om kan du alltid överväga att köpa en Dreambox klon (en kinesisk kopia). Kan vara lite meckigare att installera men ligger prismässigt på c:a 1500 och uppåt. Personligen har jag aldrig kört någon HD-modell av Dreambox, varken original eller kopia, så jag kan inte råda dig om vad som är en bra klon. Men det finns trådar om sånt i forumet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Hm okej. Hittade denna på mixeshop: http://www.mixeshop.com/OEM-800HD-Ca...logo_p908.html

    Den bör väl fungera va? Atomized: Vad menar du med att en kopia är svårare att installera? Är det inte samma mjukvara? Trodde bara att det var hårdvaran som var annorlunda.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    det är i stort sett samma mjukvara, men den behöver patchas med b.l.a annan ssl, men installera färdig clone image så rullar allt

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Money talks... men hur kan ni välja bort HD idag ? Personligen skulle jag ha sparat lite längre och satsat på en DM500HD orginal.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    Håller med von skunck, Hd är framtiden lixom . även om du inte kan kolla på comhems hd kanaler nu lär du kunna göra det snart . då folk kmr lösa knäckningen på hw-pairingen. Bästa alternativ dreambox 800hdse - dreambox 500hd. har du inte dom pengarna hade jag satsat på 600C då den är trippelt gånger så stabil som 500

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Castro du kommer inte innom närmaste framtiden kunna räkna med att kunna se på hd varken via comhem eller viasat då tekniken för att göra det kostar multum och lab kunnande

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men en 800hd med autores pluginet kommer man nära hd kvalitet, en grym skillnad jämfört med en sd box blev för att testa min supergamla 7000 box och blä säger jag bara

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    det är i stort sett samma mjukvara, men den behöver patchas med b.l.a annan ssl, men installera färdig clone image så rullar allt
    Så jag behöver inte patcha egentligen? Utan bara ladda ner korrekt image så fungerar den precis som en original?

Liknande ämnen

  1. Ny på CD med lite frågor
    Av Dizzy_dan i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 18:39
  2. lite ppv frågor!!
    Av sassa i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 21:05
  3. [LÖST] Lite frågor
    Av jsmith i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-30, 18:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss