Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dom vill skicka ny Pairing till CD-kort

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger

    Dom vill skicka ny Pairing till CD-kort

    Tjenare
    Jag har en liten fråga. Har problem med att poppa igång TV4 sport Xtra trots att jag betalat för den. Tänkte att jag måste sätta i kortet i orginalboxen igen för att det ska börja fungera.
    Ringde till Canal Digital då det inte hände något på någon timme. Dom sa att eftersom jag inte använt boxen (har ju använt CA-modul ) så måste dom skicka en ny pairing till min box.
    Är detta något jag bör oroa mig för när jag skall sätta in kortet i annan box sen när det kommer till HD-kanaler? Använder newcs.

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Öhh Canal Digital använder inte Pairing?
    Låter som det är Com Hem eller Canaldigital via kabeltv?!
    Pratar du om Satellite nu eller Kabeltv?
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    Pratar Canal digital satellit. Eller svamlar bara kundservice?

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Kundservice "tror" de har pairing, de går officiellt ut med att de kör med detta, men i praktiken så har de inte slagit på det.
    Både kundservice och supporten är dock instruerade att hävda att pairing är igång, alternativt så är det den enda information de har fått.

    Hade ett långt samtal med en på supporten som hävdade det in absurdum, till slut gav jag upp att försöka övertyga honom om motsatsen och lät honom tro på att pairing var igång.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    3 gånger
    aha, så då är det bara att testa då. Tyckte det lät underligt men blev lite nervös =)
    Men borde inte newcs lösa autouppdatering för tv4 sport xtra eller måste jag sätta i orginalboxen när jag skaffar tilläggskanaler? hade den när det var gratis. Det fungerar ju med autouppdate i allt annat.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Alltså CD kör med en annan slags omvänd pairing eller vad man ska kalla det som innebär att det det pairas i deras boxar och funkar då inte i en annan box från CD. Däremot så funkar det i andra boxar än deras egna trots att det är pairat.
    Så det stämmer att dom kör med pairing men det är inget att oroa sig för sålänge dom inte slår på CAS7 chip pairing som Comhem har gjort.
    Och signalen du inte fått är antagligen rätt EMM som ser till att du kan se på kanalen då den inte ligger i vanliga Familjepaketet.
    Nog ska det fungera i newcs normalt men kan ju ha blivit nåt fel eller så kanske du har nån inställning som blockerar signalerna dom skickar ut.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #7
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    njaa Lädret det där gällde väl bara deras sunkna dualboxar, den med både HD och boxerstöd?
    Jag kan flytta mina kort mellan mina 6 orginalmottagare utan problem och där är två CD´s nyare HD boxar. (samtliga lika sunkna, men det är en annan historia)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  8. #8
    Ska det vara så svårt? Ett kort från CD funkar på alla deras boxar som abonnenten är registrerad på! Köper man t.ex en CD-box på Blocket så är den....blockerad...vitsigt va? Det krävs ett överlåtelseintyg med en blankett som tillhandahålles av CD, där säljaren ska intyga att han sålt/överlåtit boxen. I övrigt funkar CD-kort på de allra flesta övriga boxar med Conaxläsare!
    Senast redigerad av kronblom den 2012-10-06 klockan 15:05.

Liknande ämnen

  1. Skicka tillbaka viasat kort
    Av fogden i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 14:44
  2. Skicka efter kort
    Av Kriv0 i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 11:02
  3. Skicka tillbaka MOSC:at kort?
    Av pepzi i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-27, 22:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss