Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Problem DM-500C med ComHem. Svart bild ca 20 sek vid kanalbyte.

  1. #1

    Problem DM-500C med ComHem. Svart bild ca 20 sek vid kanalbyte.

    Hej,

    När jag zappar mellan kanaler så tar det ca 20 sek innan bilden kommer fram. BER-värdet stiger också upp och blir högt med jämna mellanrum.
    Någon som har något tips vad som kan vara fel?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    kontrollera tuner

  3. #3
    Med risk för att verka dum. Hur kontrollerar man Tunern?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Testa med din originalbox tex har du fortfarande hög ber låga värden så kan du testa att byta ut sladdar till uttaget. Funkar det fortfarande skit kontakta comhem och gör en felanmälan

  5. #5
    Jag har dessvärre ingen originalbox. Dreamboxen jag har är helt ny och sladdarna jag köpt är av den dyrare variant. Störigt som fan!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    44
    Tackad
    2 gånger
    Höga BER värden = fixa bättre antennkabel.

    Köp inte guldpläterade kablar, de löser inget, köper trippelskärmad antenn kabel istället.

  7. #7
    Tack patito! Jag ska testa att byta antennkabel igen och se om det löser problemet. Har du något bra förslag på en trippelskärmad antennkabel?

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    123
    Tackad
    3 gånger
    En annan grej som mina boxar inte funkar utan är en antennförstärkare men det kanske beror på att jag inte har kört tillräckligt bra antennkablar

  9. #9
    Jag har också en DM-500 c kör via comhem, Den är kopplad till min router jag fått via comhem. Den har funkat ganska så bra har också fått vänta ett tag ibland innan bild har kommit.

    Men nu för några dagar sedan så får jag endast in SVT/TV4/TV6/ National geo kanske någon mer, men alltså endast basutbudet ungefär. Vad kan detta bero på tro? Jag har startat om den har gjort reset på routern. testat o dra ut internet kabeln osv. Antenn kabeln är ny förövrigt.
    Det känns som att det är något i stilen med att Comhem har bytt kanalplatser eller vad det kallas?

    Mina "Värden" är
    98% SNR
    39% AGC
    0 BER

    Bor i GBG

    Någon som kan hjälpa mig ;( ?
    Senast redigerad av Blomman89 den 2012-10-18 klockan 19:36.

Liknande ämnen

  1. Svart bild ComHem/DM600PVR
    Av The Grouse i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:54
  2. Svart bild 500C
    Av png i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 18:35
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 22:56
  4. Svart bild
    Av alexa i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-01, 10:44
  5. Problem med kanalbyte??
    Av thecheater i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 16:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss