Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med viasat

  1. #1

    Problem med viasat

    Jag önskar få hjälp med min dreambox. Jag har haft dreambox ett par år och canal digital har alltid funkat klockrent, men viasat har jag aldrig fått att funka. Det är den simplaste dreambox som finns, kan den heta 600? Hur som hellst så får jag signal och allt. Jag hittar kanalerna, men kanalerna är svarta. Text tvn funkar. Nu kommer jag inte ihåg alla termer i skrivande stund, men signalen ligger på 91. Under står nåt som ligger på 88 och BER är 0. Jag har haft många förstå sig påare här men ingen har förstått nåt. Dom säger att signalen ska vara tillräcklig. Kan det vara så att signalen är "lite" för klen? Jag har en simpel switch som förmodligen är ganska gammal. Lnb inställningarna är korrekta och huvuden sitter rätt. Jag har testat att köra utan switch och då funkar canal digital klockrent som vanligt, men det är samma visa med viasat. Kan någon ge mig ett sista halmstrå att dra i. Vad är det för fel? Ligger felet hos den som delar ut? Ligger felet i routern? Ligger felet i boxen?Jag har ingen aning. Hoppas jag har förklarat mig ordentligt. Tacksam för svar.

  2. #2
    Det är inte så enkelt fel som att du har samma port på båda strängarna i newcamd.list?

  3. #3
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Du kanske ska klaga hos viasat Köpa grisen i säcken, du har nog blivit lurad
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av raggarn84 Visa inlägg
    Ligger felet hos den som delar ut?
    Läs reglerna:

    § 7. Cardsharing
    § 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
    § 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jaha.. då lägger vi på regeln. Locked.
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Viasat problem
    Av MrStek i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 14:54
  2. viasat problem
    Av MrStek i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 17:20
  3. Problem med Viasat
    Av Dynamit Harry i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 19:37
  4. Problem Viasat
    Av mike44 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 21:48
  5. Viasat problem
    Av salsero24se i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 13:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss