Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DM 800 clone failure

  1. #1

    DM 800 clone failure

    Tjena. Har en polare som har en DM800 clone som strular. Uppstarten strular. Stannar efter hälften och det står bara booting i displayen. Kan man flasha den via nätverket eller måste man ha null modem kabel? ferrari ssl82f står i displayen vid uppstart och det är newnigma image i den.

    Tacksam för hjälp

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Normalt sett fungerar det bra att flasha via nätverk (kanske inte fungerar för er med tanke på bootproblemen). För några veckor sedan flashade jag min DM800 ferrari klon utan problem. Jag hämtade SSL88F och passande image härifrån: http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/...800_HD_Ferrari

  3. #3
    Jag kommer ju in i webinterfacet där jag kan uppgradera firmware. Gör jag på samma sät som en orginalbox elle måste jag in med SSLfilen först ändå? Är helt ny på klonboxar.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    flasha en image som har ssl passande ditt sim, du har inte nämnt vilket sim det sitter i boxen

  5. #5
    Dum fråga men hur vet jag vilket sim jag har? det står ferrari ssl82f vid boot.
    Senast redigerad av zyx_11 den 2012-10-23 klockan 20:40.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    då har du ferrari ssl82, testa att installera en äldre image med ssl82 när det fungerar kan du uppgradera till senaste ssl finns lite och välja på här http://www.sat4fun.co.uk/forumdispla...-SSL-82-Images

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Kan man installera Ferrari images till dem som inte har ferrari image???

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    ehh inte har ferrari sim menar du ? om du flashar ssl passande ditt sim före reboot så kan du i princip flasha vilken image som helst

Liknande ämnen

  1. Vu+ Duo clone
    Av dragonevo i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 12:16
  2. dm 800 v72 clone
    Av icemaker79 i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 03:48
  3. dm 800 hd clone
    Av MrStek i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 14:26
  4. Boot Failure Lce22p175D *help*
    Av ComhitDala i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 20:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss