Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Viasat stängde av min abonemang??

  1. #1

    Viasat stängde av min abonemang??

    som topic lyder så stängde viasat av min abonemang utan att meddela mig om det. hade ett år kvar av abonemang.

    ringde till support som gav mig nummer till nån kille på nds som osa att jag har missbrukat kortena och använt de i dreambox???

    kan dem göra det.

  2. #2
    <removed>


    --
    Idiotiskt inlägg borttaget.
    /Wild
    Senast redigerad av wildone den 2012-11-23 klockan 18:14.
    7.62mm - One size fits all. xx/

  3. #3
    minimus du har förtjänat att bannas härifrån. Detta var ett slag under bältet

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Det känns som du inte lagt upp alla fakta här, det är klart att de inte stänger ett abbonemang hursomhelst, du måste ha ringt kundtjänst vid nåt tillfälle och råkat sagt något som gjort dom misstänksamma om du ville ha support eller nåt liknande. Aternativt så har nån ringt dom och sagt att du har en drembox som du kör på. Det finns inte en chans att de skulle veta nåt annars.

  5. #5
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger

    Sv: Viasat stängde av min abonemang??

    För att de ska kunna känna igen så måste de ju ha någon feedback. Ska vara om de kan få feedback genom kabeln om det är kabel tex comhem. Men med parabol har jag svårt att tro då man omöjligt sänder tillbaka något via en sattelit.
    Och om man inte kör med originalbox så får dom inte feedback. Men inte olagligt att ha ett abonnemang och sedan inte kolla på något.

  6. #6
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Dom har ingen rätt att stänga ett abonnemang på det sättet, bara att överklaga...så vida inte de har någon form av bevis att du orsakat skada på kortet (Hack försök eller medveten "Customer abuse") men bara för att du använder en box som inte är godkänd av viasat så får dom inte göra så endå...

    En DreamBox är inte en olaglig box eller olaglig utrustning...

    Vad dom däremot kan göra är att hänvisa dig att använda den på din original box...och ge dig support på den om du kan uppge ett giltigt boxid som kortet är knutet till.
    Men som som sagt att säga upp ditt abonnemang som du betalar för får dom inte bara avsluta...
    Inte utan någon rimlig anledning...Så antingen säger du inte hela sanningen eller så har du sagt något till kundtjänst som beskriver ett av ovan nämeda scenarion.

    Och nej dom kan inte se vad du gjort med kortet...det finns ingen sådan "feedback" till dem...
    Satellite är envägs kommunikation...
    Senast redigerad av Minime den 2012-11-23 klockan 20:57.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  7. #7
    hmm.
    en vecka innan i barnets rum hade jag inte boxen på flera dar, när jag startade den så fick jag ingen bild , då ringde jag kundtjänst och undrade vad var det. då gjorde de nåt och jag fick bild tillbaks, killen på supporten var på mig om att jag skulle välja hd kanaler men jag tackade nej. det var enda jag pratade med dem. 5 dagar efteråt får jag inte bild igen då ringer jag till support igen då får jag veta att jag skulle ringa nån kille på nds och tala med han om det. han sa då att min kort användes vid cs, det gjorde den inte (ok kanske hemma)
    det roliga är att just den vecka hade jag lagt ut min ena dreambox för försäljning på blocket, undrar om dem kollar på sånt och såg min telnr på blocket.
    när jag hade ringt till support visste de att det var jag genom mobilnummer utan att jag inte behövde uppge persnr eller abonentnr.

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Låter konstigt, däremot ska man alltid prova sitt kort i en orginalbox eller en som är godkänd från viasat innan man ringer supporten, kan vara fel på kortet eller det måste uppdateras. Dom kan inte se att du kör kortet i en dreambox. Dom kan inte se att du kortdelar, om det nu inte är så att man olagligen kortdelar med andra på internet och att dom fått nys om det, eller letar aktivt efter folk som gör det.

    Att du lagt ut din dreambox till försäljning har ju absolut inget att göra med abonnemanget, däremot kanske du måste betala för att få ett nytt kort om det gamala slutat fungera av någon anledning.

  9. #9
    elmek
    Gäst
    Vad hette han på NDS ?
    Hört nåt liknade scenario.

Liknande ämnen

  1. Viasat tvilling abonemang
    Av bobba i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-05, 11:54
  2. Viasat utan abonemang?
    Av Prippsen i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 13:54
  3. [LÖST] TV1000 på mitt viasat silver abonemang?
    Av hondamt5 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 23:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss