Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Switchning mellan via och cd med 3 st DB

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    När kablarna är ihopblandade brukar det kunna ske skojiga saker, testa att koppla ur alla switchar och koppla in en maskin i taget för att se när det ballar ur...

  2. #22
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Instämmer! Om vi ska kunna lösa det här behöver vi mer information. Gärna en skiss över hur det är kopplat.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    114
    Tackad
    1 gånger
    Okej, då får jag dema mina painting-skills också
    Det är alltså bara ena 600-an som är kopplad till alla fyra satelliterna, de andra två saknar Hotbird. Kablarna är uppmärkta allihopa så det ska inte vara det som är problemet, men naturligtvis kan allt hända. Jag har trots allt haft det här felet rätt länge.parabolkoppling.jpg

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    114
    Tackad
    1 gånger
    Uppdatering: har bytt ut alla 3 switcharna mot nya, ingen skillnad. Grunnar på om det kan vara något av mikrovågshuvudena som krånglar. Att det på något vis blir bakspänning i huvudet och switcharna får spunk.

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Det kan ju vara ditt Astra 4A lnb som krånglar men jag tycker mycket tyder på att du kastat om kablar till dina switchar med tanke på felet du får. Som jag skrivit tidigare, riv ur alla kablar och börja med att koppla upp en maskin i taget till switch. Kolla att du ställt in samma satellit i maskinerna på LNB1-4 så att du inte ställt in olika där.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    114
    Tackad
    1 gånger
    Men nu jädrar!
    Vet jag inte om jag blev nå klokare.... MEN
    Jag flashade om båda 600rna och satte dom i switchen där 100-an suttit tidigare och då funkade dom. Passade även på att byta kabel från lnb:t till switchen som går till tvn i vardagsrummet. Men när jag körde in nya kanallistor med dreamboxedit så ballade viasat ur på båda boxarna!
    Kan det ha nåt att göra med satellites.xml lika förbaskat???

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    nä...det är fel på hårdvaran...och skit bakom spakarna...

  8. #28
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Calzone Visa inlägg
    Men nu jädrar!
    Vet jag inte om jag blev nå klokare.... MEN
    Jag flashade om båda 600rna och satte dom i switchen där 100-an suttit tidigare och då funkade dom. Passade även på att byta kabel från lnb:t till switchen som går till tvn i vardagsrummet. Men när jag körde in nya kanallistor med dreamboxedit så ballade viasat ur på båda boxarna!
    Kan det ha nåt att göra med satellites.xml lika förbaskat???
    Jag har verkligen försökt att förstå vad som spökar i ditt fall men finner ingen logisk förklaring...
    Kopplingarna ser ju riktiga ut enligt din skiss. Det kan ju vara något rent elektriskt fel som kortslutning/avbrott i en kabel eller ett LNB som är felaktigt, men svårt att pinpointa exakt var ett sådant fel skulle ligga.
    Om du säger att felet nu uppstod när du körde in kanallistor med Dreamboxedit så skulle det kunna vara en inställningsgrej.

    Prova att skita i Dreamboxedit och lägg in allt för hand och se om det gör skillnad...?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    114
    Tackad
    1 gånger
    Suck...
    Trodde först att det var nätadaptern för med en reserv så funkade det... Men så la jag in kanallistor med dreamboxedit och då slutade det fungera. Jag kan göra kanalsökning på Sirius 4.8 och den hittar kanaler, dock inte alla. Men när jag provar titta på Viasatkanalerna så switchar det inte över.
    Eller vissa kanaler gör det, Viasat Film Classic, TV11, SVT Barnkanalen, Några Discoverykanaler och SVT1 verkar fungera. Så mysko. Har lagt in en uppdaterad satellites.xml med bara 4 satelliter på som jag hittade på nätet.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Inte säker på det här men ska det inte sitta motstånd på de tomma platserna på switch 1 & 2?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Montera med nfs mellan boxar
    Av pettan_69 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 21:56
  2. Kortdelning mellan min Az och min DM?
    Av Oreda i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 22:44
  3. Loopa mellan boxar?
    Av jer i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-26, 18:25
  4. Tid mellan kodbyten
    Av medde i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-27, 20:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss