Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fladdrande SNR 0 till 97%

  1. #1

    Fladdrande SNR 0 till 97%

    Försöker ställa in min nyanskaffade parabolutrustning. Tänkte använda den inbyggda Satfindern i 500 hd. Nu till problemet. Jag tror att jag har hittat satelliten men SNR stapeln i satfindern "is going crazy" Den står och pendlar mellan 0 och 97% och mest då kring 0 utan att jag rör parabolen.

    Har jag något kabelfel eller kontaktdons trubbel? Någon som varit med om detta förut?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Så där brukar det väl kunna bli om man inte har någon insignal.
    Om du får in en riktig signal från parabolen blir nog värdena stabilare. Troligen är inte din parabol riktigt inriktad.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    och vet du vilken sattelit du ska ha och vart den ligger

  4. #4
    Jo alltså även om jag är ny inom området så har jag klurat lite på detta med inställningar. Det jag kanske har lite lättlurat gått på är att jag försökt grundställa parabolen mot thor w 0,9/astra e 0,5 med hjälp av appen satfinder. Mina något mer kunniga kolleger har i och för sig idiotförklarat det ikväll så jag ska försöka göra en ny grundinställning i morgon med hjälp av Dreambox satfinder + iphones facetime (vilket är min idé om att kunna sitta på taket och ändå se tvskärmen) (alternativet att ha en sambo som skriker från tv-rummet går bort...)

    Jag har ändå en hygglig grundinställning redan då elevation ligger på 18 grader och kompassriktningen ser ut att stämma. Men som någon på forumet redan sagt så är det bästa att gå på känsla. Jag ville bara kolla om någon sett fenomenet med fladdrandet förut och fick nu bra respons på det.
    Senast redigerad av knetorius den 2012-12-15 klockan 21:49. Anledning: stavfel

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Testa http://www.dishpointer.com/ så kan du se vart du ska peka parabolen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss