Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hur får man bort felkod "9510" från Samsung DSR9500?

  1. #1

    Hur får man bort felkod "9510" från Samsung DSR9500?

    Hej!

    Jag har bytt strömkabeln på min gamla trostjänare Samsung DSR9500A. Men nu när jag stoppar stickkontakten i vägguttaget och slår på strömbrytaren till ON läget så lyser det upp "9510" på fronten. Den bara lyser i någon sekund sedan slocknar den, och ingen bild visas på TVn.

    Vad sjutton är detta? Jag har manualen kvar till den men under avsnittet Troubleshooting står det inget om några felkoder och det här problemet är inte beskrivet. Så hur ska man då veta vad detta betyder?

    Någon som kan gamla Samsung boxar som kan hjälpa till?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kan det va nätdelen eller så flasha om den

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    kan det va nätdelen eller så flasha om den
    Vad kan vara fel på nätdelen? Det enda jag gjorde var ju att jag bytte strömkabeln som går till vägguttaget. Den fungerade ju innan. Kan den vara så smart att den vet att jag har varit inne och pillat och nu vägrar starta? Den blir ju varm när jag kopplar in den, och displayen lyser upp som sagt men visar något som ser ut som en felkod. Annars brukar den visa klockan i standby läget.

    Vad behöver jag för att flasha den? Modemkabel? Vanlig seriell kabel? Vilken programvara? Behöver jag flash image? Jag har aldrig gjort det på den här.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kan va fel på nät delen om den blir varm kanske någon konding

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    kan va fel på nät delen om den blir varm kanske någon konding
    Ja, det kan det också vara. Men går det att flasha den här? Jag vill prova flasha om den. Vet du hur det går till?

Liknande ämnen

  1. hur få bort "denna kanal kunde in avkodas"?
    Av James Bond i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 07:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss