Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Ny parabol, HD-kanalerna slutat fungera

  1. #11

    Sv: Ny parabol, HD-kanalerna slutat fungera

    Kan inte säga säkert men har hört att om man har förstärkare så blir signalen bra till SD kanaler men sämre till HD.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger
    HD kanaler är tyvärr mer känsligare!
    Har själv lite problem fortfarande om det blåser och är skitväder ute.
    Förut var det helt hopplöst minsta regnskur dödade alla kanaler även sd. Men vi fällde bort lite träd och blev betydligt bättre! Så har du nåt sådant ivägen? Ett litet tips är att optimera efter dom Rumänska FTA kanalerna för dom har svag signal! Tex vid riktigt dåligt väder förlorar jag direkt bilden på "Mooz Dance" cd rullar på fint, vid försämring försvinner SVT1, SVT2 HD. Senare även tv3 HD, tv4HD, Tv4 fakta xl....medans andra kanaler kan fortfarande rulla på utan problem! Det stämmer att 5ö (viasat) är starkare signal i Sverige! Får själv i alla fall det in utan större problem, dock inte alla baltiska kanaler helt optimalt, samma sak med 19ö även om några kanaler kan börja pixla där med vid dåligt väder...när 1w och 28ö är inte helt optimalt! Sen om det beror på parabolstorlek låter jag bli säga, har 105cm 28ö, runt 70cm (tror jag, den kom med abbet till cd) till 19ö, runt 60cm till 5Ö och nåt liknande till 1w en gammal standard tallrik mindre än dom skickade med abbet jag beställde men som fanns redan i huset. Helt nya 0.1 db titanium quad huvuden i samtliga. Man kanske borde ha större wokar bor i Norra Norrland. Man funderar ju på att uppgradera 28ö woken till modell större o ev ha nuvarande 105cm 28ö tallriken då på sidmatning 19ö, 13ö, 5ö, 1w (om de nu blir större yta än med dagens det vette katten).
    Senast redigerad av kisumisu den 2013-01-05 klockan 03:32.

  3. #13
    du skall ha 90 100 för att det ska funka problemfritt
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

Liknande ämnen

  1. Mikrofonen slutat fungera
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 09:52
  2. Comhem slutat fungera?
    Av aerogel i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 18:30
  3. Via har slutat att fungera hos mig
    Av Mc_man i forum Viasat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 14:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss