Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Bra signal utan diseqc men inget med diseqc

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kylan ska inte ha betydelse så något annat är fel något glappt i någon kabel
    som du skrev att en kabel inneledare kom nästan i kontakt med höljet på en fkontakt
    det är ju som att kortsluta + och-

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    kylan ska inte ha betydelse så något annat är fel något glappt i någon kabel
    som du skrev att en kabel inneledare kom nästan i kontakt med höljet på en fkontakt
    det är ju som att kortsluta + och-
    Alltså jag menade att kabelinnerledaren så kort ut... sticker nästan inte ut alls (0.1mm var det gick ut o mätte :P) vilket det ser ut som det ska göra när man gör kablar själv iaf... Ska byta F-kontakterna till mina egna twist-on med 4mm utstick...


    Nu ska jag upp o klättra på taket.... kallaste kvällen i gbg på 100år eller nått :P

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    det va inte mycket gör om den bara så hoppas vi att det funkar

  4. #24
    Drog nya kablar 10m på alla 3 lnb och in i garaget in i biltema switchen och därifrån en 2.5m kabel in i DM 100% snr 15db på thor 85% 14bd på sirius och 95% 15db på Astra 1N
    Fattar fortfarande inte va felet låg men nu funkar det iaf

    Göttttt
    Löst

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Ungefär det dummaste man gör som kopplar in lnb, diseq med strömmen på, det är som bäddat för problem, har man tur så går bara diseq sönder men oftast ryker tunern.
    Jag har hållit på en del med att byta parabol nu, så jag har hållit på att byta kabel på min DB500HD mellan de olika parabolerna.
    Har inte alla gånger slagit av boxen, då jag inte vetat om att det skulle kunna riskera att förstöra diseq/tunern.
    Iofs så har det inte varit lång stund som den varit utan kabel (max 10 sek) men det kanske kan bli nån kortis när man rycker/stoppar in den...
    Som tur är så funkar boxen fortfarande, men hädanefter är väl bäst att man slår av den

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    ja annars kan det bli kortis på innerledaren och mot höljet av fkontakten

Liknande ämnen

  1. Dreambox med diseqc 1,2
    Av bayo75 i forum Dreambox
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-10-20, 12:03
  2. DISEqC 1.1???
    Av Schwede30 i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 22:17
  3. Diseqc switch
    Av vemir i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 15:25
  4. DiSEqC
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 13:06
  5. DISEqC
    Av patrickp i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 10:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss