Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Nybörjare, Många/Lite frågor angående Dreambox!

  1. #1

    Nybörjare, Många/Lite frågor angående Dreambox!

    Hejsan alla! Får först ursäkta mig med svenskan jag kommer att skriva men jag hoppas att ni kommer att förstå!

    Jag har varit en långvarig person med dreambox men inte kunna mycket om det alls, Men iallafall. Har lite frågor då jag ska starta med att:

    Jag har en dreambox namnet på modellet : DM600 PVR som börjar bli ganska seg nu, Jag vet inte vad det är för fel eftersom vi har väldigt bra Internet anslutning samt bra signal men ändå laggar den rätt så ofta och kan det vara orsak för den är för varm? Jag har inte mycket kunskap om det, Kanske kan det vara att den som ger oss signal till olika programmer har dålig anslutning till oss. Jag vet inte riktigt.

    Jag har tänkt på att köpa en nytt dreambox och skulle helst ha den nyaste med HD om det finns nu? Isåfall om det finns så undrar jag vad modellet heter och vart kan man köpa det ?

    Jag tror det är allt jag behöver veta, Mest är jag rädd för om att om jag köper nu en ny dreambox, lär det fungera bättre utan några lagg eller är det fel på något annat?

    MVH

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    till vad har du dm600 ?
    sattelit boxer elr comhem mera info
    och vad är bra internet anslutning (hastighet ner och upp)
    varm då kan du lyfta upp den och lägga något under så den får lite cirkulation av luft

  3. #3
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Prova flasha om din DreamBox 600 PVR.
    Rekomenderad image OpenPLI v1.0, boxen kommer troligen kännas som ny efter detta.
    Du finner den under filarkivet OpenPLi v1.0 DM600PVR.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    till vad har du dm600 ?
    sattelit boxer elr comhem mera info
    och vad är bra internet anslutning (hastighet ner och upp)
    varm då kan du lyfta upp den och lägga något under så den får lite cirkulation av luft
    till vad har du dm600 ?
    sattelit boxer elr comhem mera info

    Sattelit boxer

    och vad är bra internet anslutning (hastighet ner och upp)
    25mbit Upp och 10mbit ner

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Thrillofit Visa inlägg
    Kanske kan det vara att den som ger oss signal till olika programmer har dålig anslutning till oss. Jag vet inte riktigt.
    MVH
    Eftersom det låter som att du inte har något eget programkort utan köper kanaler illegalt så är det troligaste att den personen har sålt för många abonnemang och att problemet ligger där.

    Om det är så att du inte har ett eget programkort utan köper koderna av någon annan så är det förbjudet att diskutera sådant här enl. reglerna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Prova flasha om din DreamBox 600 PVR.
    Rekomenderad image OpenPLI v1.0, boxen kommer troligen kännas som ny efter detta.
    Du finner den under filarkivet OpenPLi v1.0 DM600PVR.
    Okey, men hur blir det då? Måste jag kontakta dem som har koll på vilka kanaler jag ska ha osv? Dvs. Jag kör mest på sporter, Polska, arabiska och svenska kanaler. Hur blir det då om jag flashar om?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Eftersom det låter som att du inte har något eget programkort utan köper kanaler illegalt så är det troligaste att den personen har sålt för många abonnemang och att problemet ligger där.

    Om det är så att du inte har ett eget programkort utan köper koderna av någon annan så är det förbjudet att diskutera sådant här enl. reglerna.
    Jaha, Så det betyder att jag har illegalt kanaler om jag förstår rätt? Då kan jag nog förstå varför det ska hacka och varför det kommer nu samma person hela tiden. Men, hur vad ska jag göra nu isåfall? Om jag fixar nu programkort, hur mycket lär det kosta?
    Senast redigerad av Thrillofit den 2013-01-28 klockan 20:30.

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Thrillofit Visa inlägg
    Jaha, Så det betyder att jag har illegalt kanaler om jag förstår rätt?
    I alla fall vad gäller de svenska kanalerna. Jag vet inte vilka regler som gäller för alla utländska programbolag.

    Sedan säger reglerna för detta forum att det inte är tillåtet att diskutera "cardsharing utanför det egna hushållet" vilket betyder att alla fall där du inte har ett eget programkort är förbjudna att diskutera här.

    Läs gärna reglerna. Finns en länk överst på varje sida.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Thrillofit Visa inlägg
    Okey, men hur blir det då? Måste jag kontakta dem som har koll på vilka kanaler jag ska ha osv? Dvs. Jag kör mest på sporter, Polska, arabiska och svenska kanaler. Hur blir det då om jag flashar om?
    Som atomized redan sagt, har du inte ett eget program kort i din box så får du tyvärr ingen vidare hjälp eller support här ifrån...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    I alla fall vad gäller de svenska kanalerna. Jag vet inte vilka regler som gäller för alla utländska programbolag.

    Sedan säger reglerna för detta forum att det inte är tillåtet att diskutera "cardsharing utanför det egna hushållet" vilket betyder att alla fall där du inte har ett eget programkort är förbjudna att diskutera här.

    Läs gärna reglerna. Finns en länk överst på varje sida.
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Som atomized redan sagt, har du inte ett eget program kort i din box så får du tyvärr ingen vidare hjälp eller support här ifrån...
    Okey, Får be om ursäkt om detta och förlåt. Jag har som sagt inte mycket koll angående detta men jag är tacksam att du har hjälpt mig att förstå lite mer iallafall !

Liknande ämnen

  1. Lite frågor angående Dreambox 500+S
    Av Wander i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 16:43
  2. Frågor angående Dreambox DM 600 PVR
    Av DennisOlof i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 20:42
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18
  4. Frågor angående TMB-filen
    Av legendshine i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 23:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss