Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: DreamUp funkar inte

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Och om du inte lyckas på det viset så är Dream Multimedias anvisning här:
    http://www.dream-multimedia-tv.de/en...vr-information
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av viairdeto Visa inlägg
    Håll koll på vilken IP-adress som din DM600 har (antingen via menyn i nätverksinställningar, eller via din router)
    DM600 skall man kunna installera ny image genom att dra ut sladden, hålla in ON/OFF-knappen på framsidan av boxen, och sedan sätta in sladden (släpp inte knappen förrän efter ca 10sek).
    knappa in IP-adressen i din browser IE, firefox m.fl (hos mig fungerar det endast med IE av någon konstig anledning).
    Välj firmware upgrade och browsa fram den image du vill ha.
    Vänta tills 100% uppnåtts.
    Klart !
    Jag har gjort det på mina andra (500HD) utan problem, men i denna så reagerar inte "flash-knappen". Jag har provat 4 olika browsers :-(

  3. #13
    Varför hålla på med DreamUp när det går att flasha in degen, mycket enklare och dessutom slippa skiten med kablar hit och dit!

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av lwb Visa inlägg
    Varför hålla på med DreamUp när det går att flasha in degen, mycket enklare och dessutom slippa skiten med kablar hit och dit!
    Förklara gärna mer och hur?

  5. #15
    Jag har provat nya kablar och jag får ingen kontakt med boxen via DreamUp. Försöker jag logga in i boxen via iDreamX så får jag ett svar typ "är webinterfacet startat i boxen" och sedan händer inget mer.
    Jag kan köra telnet mot boxen men där tar min kunskap slut, kan jag flasha om boxen om jag har FTP'at upp en img till boxen?

  6. #16
    @buuzzz hur gick det för dig ? jag har samma problem som dig,kan inte ansluta till dm600 heller,undrar om du löst det.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av The Dream Visa inlägg
    @buuzzz hur gick det för dig ? jag har samma problem som dig,kan inte ansluta till dm600 heller,undrar om du löst det.
    Problemet löstes i två steg, jag fick kontakt med DB med en G.A.M.M.A.L version av firefox, då fick jag kontakt med boxen. Flashade om och trodde allt var frid och fröjd...
    Den stannade fortfarande i ett "mellanläge" som jag inte kunde lösa, kontaktade då en linuxguru här som hjälpte mig. Han hade aldrig varit med om att den "stannat" i det läge som den stod, men efter en hel del trixande var allt igång och nu funkar den klockrent. Hoppas du kan lösa det med en gammal version av firefox.

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 10:24
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 09:24
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 20:51
  4. Kan inte flasha med DreamUp
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 18:26
  5. Dreamup visar inte min Box (DM500C)
    Av espancor i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 18:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss