Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Golden Media Spark Triplex?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    lle!

    Du har troligen rätt.
    Mejl jag fick från Nettosat när jag valde mottagare:

    "Hypercube använder även Android så att man kan köra appar som vanligtvis hör till smnartphones.

    Hypercube har även 3 st. Tuners.
    Unibox i den version vi säljer har dock även T2 för marknätet."

    Jag har min antenn riktad mestadels mot Danmark. men inga T2-kanaler dyker upp.


  2. #12
    Jag har köpt boxen , och labbat friskt med den. Den kör Spark image som standard. Tillverkas i Kina av Fulan som tydligen äger Spark som tar fram imagen. GM i Tyskland verkar bara packa boxen i lådor...
    Jag stoppade i mitt Canal Digital kort i övre kortläsaren , och det funkade direkt. Därimot är Spark väldigt dålig och buggig. Texten på SD kanaler är alldeles för stor och täcker stor del av bilden samt hänger kvar ( har de tydligen löst i sista versionen .69) Texten på HD kanalerna är sällsynt och poppar upp då och då. Bruksanvisningen är förvirrande, och talar inte om hur man sätter upp boxen, utan visar hur det blir. Tex finns det inget hur man ser på en kanal och spelar in en annan ( fast det går om inte båda aktiveras från favoritlistan men måste ligga i lista). Jag har lagt på Sorgolos paket PKT Hyperion v3 som är Egnima2 baserat. vara det bästa Egnima2 paketet just nu fast jag får inte igång conax i OSCAM .Funkar bara så där någon minut så hänger det sig . http://www.sparkfans.net/viewtopic.php?f=76&t=44665. Boxen klarar dual boot dvs både Spark och Egnima2. PKT imagen innehåller massor av fräcka funktioner som tex Cooltv guid , Media player och Media portal

  3. #13
    Jag kör sedan ett år tillbaka denna box. Jag lade på Egnima2 Sorgolos paket PKT Hyperion v3. Var lite trickit att få igång Conax avkodningen internt på boxen. Väldigt användarvänligt gränssnitt även om man kan skruva på massor om man vill. Mesta sätts upp från "red panel "eller "blue panel" och det mesta är grafikbaserat. Bra bild på HD kanalerna, Sd kanalerna är lite sämre än min gamla box. Paketet var lätt att installera via wizard och Engelskan jag använder är bra. Textningen klarar svenska utan konstiga tecken och inga ryck eller flimmer eller hängningar i bilden , som det var på Spark som låg som standard på boxen. Mycket bra grejor som CoolTV EPG som standard med uppdatering och media spelare som också uppdateras automatiskt med massor av IP tv kanaler. Man når boxen via WEBIF där man kan styra boxen byta kanaler osv samt hämta ip ström till sin VLC klient ( bra bild). Oscam kommer du åt via websida där du gör alla parameteruppsättningar och kan logga. Paketet är mycket stabilt, även om jag efter misshandel lyckats krascha det ett par gånger, men det startar då själv upp igen

Liknande ämnen

  1. Dreambox live på en spark box?
    Av hedde i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-10, 23:15
  2. hur är media spelaren?
    Av MatsOmaniac i forum Vu+
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 21:22
  3. media player
    Av mathiast71 i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 16:45
  4. Dagens Media
    Av crille- i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-26, 11:45
  5. Golden Arrow card
    Av klas i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 08:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss