Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Går det att få in Signal utan motor för 4 satelliter? 0.8W Thor, Sirius 4.8E......

  1. #1

    Question Går det att få in Signal utan motor för 4 satelliter? 0.8W Thor, Sirius 4.8E......

    Går det att få in Signal utan motor för 4 satelliter? 0.8W Thor, Sirius 4.8E, DigiTurk 7.0E, Hotbird 13E?
    Tänkte mig en sådan LNB hållare för 4st.

    Just nu har jag en motor för att kunna byta mellan alla dessa satelliter och skulle vilja slippa motorvridet plus kunna använda en till box till att kolla på annan satellit samtidigt som den andra boxen kollar på en annan satellit.

    Är det möjligt?
    DM800HDse, VU+ Solo2

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Här är ditt svar och lite läsning.......http://home.swipnet.se/peter_kristiansson/toroidal.html

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det finns också en T55; samma sak fast mindre

  4. #4

    Går det att få in Signal utan motor för 4 satelliter? 0.8W Thor, Sirius 4.8E......

    Jag drog iväg till parabol butiken och köpte mig hem en ny tallrik och nya lnb switchar osv. Triax td78.
    Jag får in viasat och canal+ men olika kanaler har jag olika i signal styrkor... Disney junior har jag 100% medans svt har 85...
    Och tv4 har signal men får sid-felmeddelande och kanalen visas inte..


    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
    DM800HDse, VU+ Solo2

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    min mening med triax är att du behöver större om du ska köra med 4 lnb
    men kör du bara 2 lnb så räcker det med den tallriken men ha mer mot cd för viasat är starkare signal

  6. #6
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    jag tvivlar starkt att du kommer få in de satelliter du vile a med en 78.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det som ts vill göra går bra, MEN man bör satsa på en större parabol, visserligen kallar dom 80-85cm för europaparabol men den är för dålig om man vill ha marginaler vid regn, snö osv. Jag märkte själv skillnaden på en fjuttig 75cm plastparabol och när jag monterade upp triax TDE 120cm, signalen från CD gick från 60-85 och på Viasat var det över 100. För inte tala om kvaliten, C/N, BER värdena osv, samt constallation (diagrammet). TS behöver också en parabol där man lätt kan flytta på LNBerna så att man kan välja de satelliter man vill ha, det är knepigt ställa in en parabol med många LNBer.

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 21:04
  2. HD-picons för Thor 0.8 och Sirius 4.8
    Av Ducce i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 11:23
  3. Parabolantenn - Thor 1/Sirius 4
    Av follo1992 i forum Viasat
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 20:39
  4. Får in Thor med bra signal men inte Sirius??
    Av mdredfox8 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 22:16
  5. [LÖST] Thor och Sirius! Hur gör man??
    Av Ec0113 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 13:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss