Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 59 av 59

Ämne: Streama över internet

  1. #51
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hedztrem Visa inlägg
    Haha, å vad är det med dig då? om jag nu har så uppenbart bristande kunskap om detta ska du väl hjälpa mig istället för idiotförklara mig?

    2.Jag har i skrivande stund återigen provat att ansluta till webinterface utanför mitt hem, då visas mitt externa ip istället för dreamboxens interna i m3u filen!!

    Du hade dock rätt om brandväggen windows kör med, har stängt av den och det funkar ändå inte!
    Den externa ip adressen du ska skriva in i m3u filen är den du och boxen surfar ifrån i hemmanätverket. Den ip adress du får när du ansluter utefrån kan du inte använda
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  2. #52
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av optimal Visa inlägg
    Den externa ip adressen du ska skriva in i m3u filen är den du och boxen surfar ifrån i hemmanätverket. Den ip adress du får när du ansluter utefrån kan du inte använda
    Antingen är jag jävligt trög och dålig på förklara eller så har jag helt enkelt gjort något fel.
    Om vi säger såhär...

    Att jag sitter hemma vid min dator som har extern 235.15.34.55 och internt ip 192.168.1.136
    Då har dreamboxen internt ip på 192.168.1.155
    När jag då klickar på m3u filen och kikar i anteckningar så är adressen där 192.168.1.155.

    Om jag istället sitter hos en kompis med min bärbara och skriver in 235.15.34.55 för att nå webinterfacet. Så får jag istället 235.15.34.55 i m3u filen. Stämmer inte det? Är någon uppgift fel då?

    För ingen av dessa saker funkar..

  3. #53
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Kör du VLC ?
    Den (vlc) har dampat för mig någon gång, har inte hjälp att avinstallera/installera.....
    Prova på en annan dator som kanske tom har annan version av VLC
    Detta har då hänt mig på windowslklienter med VLC som försökt få fatt på strömmen.

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
    Kör du VLC ?
    Den (vlc) har dampat för mig någon gång, har inte hjälp att avinstallera/installera.....
    Prova på en annan dator som kanske tom har annan version av VLC
    Detta har då hänt mig på windowslklienter med VLC som försökt få fatt på strömmen.
    Japp jag kör med vlc, har även testat på annan dator. Funkar inte :S

  5. #55
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Har du samma kanal på TV:n hela tiden, då du sparde M3U såväl som när du försöker strömma.

    edit TV:n == STB:n

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cyborgpunte Visa inlägg
    Har du samma kanal på TV:n hela tiden, då du sparde M3U såväl som när du försöker strömma.

    edit TV:n == STB:n
    Å herregud.. Tack! inte fasen visste jag att boxen va tvungen att stå på den kanal jag vill se på i vlc. Nu funkade det direkt =) Då återstår det bara å kolla om de funkar externt också

    Nu har jag bara ett problem kvar... det är att lösenordsskydda webinterface. När jag aktivera det så kommer jag inte förbi inloggningen. Trots jag ändrat lösenord i putty via telnet :S
    Senast redigerad av hedztrem den 2013-04-01 klockan 11:43.

  7. #57
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    va bra
    länkade in en bra grej, för detta för ngn vecka sedan, för att göra en sådan där spellista.,
    sök rätt på den

    edit:
    Köp en gammal E1 dreambox typ 7020 och kör PLI JADE så är det samma Vpid på alla kanaler
    kallas ZAPstream och den du, den är kanon.
    Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-04-01 klockan 11:36.

  8. #58
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    54
    Tackad
    1 gånger
    Tjena igen alla!

    När jag streamar läggs det en temp fil i C:/Windows/temp. Kan man fixa så den inte använder en temp fil?

  9. #59
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av arcsky Visa inlägg
    Tjena igen alla!

    När jag streamar läggs det en temp fil i C:/Windows/temp. Kan man fixa så den inte använder en temp fil?
    Det är förmodligen en buffert som utjämnar varierande överföringshastigheter och gör din titt-upplevelse mer fri från hack och störningar. Om du skulle lyckas stänga av buffringen så skulle du få mer problem med störningar i uppspelningen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. streama tv över internet (dreambox 800 )
    Av cachorro i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 14:39
  2. Streama med Web-X-TV över internet
    Av SundaY i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:53
  3. Streama över internet till VLC
    Av mrdanne i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 09:49
  4. Streama mp3 över internet ?
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 21:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss