Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Autostarta oscam?

  1. #1

    Question Autostarta oscam?

    Hej!
    Skulle behöva veta hur man gör för att autostarta oscam vid boot av dreambox.
    Har en DM500HD och kör senaste OpenPLI och Enigma.
    Dock så har jag inte installerat OSCAM via plugins interfacet för att dom som erbjuds är totalt outofdate.
    I dagsläget när jag startar boxen får jag köra en "/var/bin/oscam -b" via telnet för att starta oscam.
    Hur kan jag automatisera denna rad vid boot? Finns det något lätt sätt?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av McBell Visa inlägg
    Hej!
    Skulle behöva veta hur man gör för att autostarta oscam vid boot av dreambox.
    Har en DM500HD och kör senaste OpenPLI och Enigma.
    Dock så har jag inte installerat OSCAM via plugins interfacet för att dom som erbjuds är totalt outofdate.
    I dagsläget när jag startar boxen får jag köra en "/var/bin/oscam -b" via telnet för att starta oscam.
    Hur kan jag automatisera denna rad vid boot? Finns det något lätt sätt?
    Det lättaste sättet är om du trots allt installerar en av de "outofdate" versioner som finns via plugins interfacet. Sedan letar du reda var bin-filen ligger (troligen i /var/bin). Du kollar exakt vad den heter och ersätter den med din nyare bin-fil som du döper till samma namn.

    Detta för att du ska få installerat de uppstartsscript m.m. som behövs för att dra igång oscam vid boot. Dessa skiljer sig mellan olika images så du måste ha en version som passar för den image du kör.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. autostarta mgcamd på dm800
    Av baffe i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 05:11
  2. autostarta i Ubuntu
    Av hingstin i forum Mjukvara
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 16:55
  3. Autostarta vid reboot. .
    Av Tzon i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 22:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss