Citat Ursprungligen postat av heggi Visa inlägg
Jag har skrivit i flera stream inlägg utan att få svar . Jag behöver hjälp med att få bra bild på streamen, vilka inställningar kör ni på Inkapsling? Videokodek? Ljudkodek? Jag har provat med olika upplösningar och skalningsalternativ men bilden blir antingen full av sträck(oftast vid fotboll och hockey) eller "pixlig". Jag är bortbjuden under matchen ikväll så jag tänkte streama den . Finns det någon inställning som tar ca 6-8 mbit ? Dela gärna med era inställningar(de med högre upplösning).
Lite för sent svar nu, men jag brukar köra på denna inställning när jag vill ha bra bild (har 10 mbit/s uppströms):
Kod:
:sout=#transcode{vcodec=h264,vb=2400,scale=1,deinterlace,acodec=mp3,ab=96,channels=1}:http{mux=ts,dst=:8080/} :no-sout-rtp-sap :no-sout-standard-sap :sout-all :ttl=3 :sout-keep
Att bilden blir full med "streck" löses förmodligen av "deinterlace"-biten i raden.
Börjar det hacka brukar jag sänka vb till 1400 kbs.

Dock har jag scale=1 istället för upplösningsinställningar då jag endast brukar streama SD. Då kan ju streamen kanske bli väl stor om du planerar att streama HD.
Löses väl enklast genom att t.ex. byta scale=1 mot height=576