Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Ny på Dreambox

  1. #11
    Vid första bästa tillfälle ska jag ladda om Pli + cccam, för att testa vidare. Kan ha varit så att min Conax cam var kvar i lådan, är inte säker, men kortet satt i en av de inbyggda läsarna vid mitt tidigare misslyckande.
    Installeras alltid en cccam meny vid installation av cccam (har bara sett softcam meny i Pli) ?
    Just nu är det stiltje i provandet, då resten av familjen ockuperat boxen.
    Återkommer när jag kunnat testa lite mer, men tacksam för det stöd jag fått hittills.

  2. #12
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Det är liksom inte bara att installera mjukvara utan den måste ju konfigureras också. Man kan ju tex inte installera ett epostprogram för att sedan tro att det direkt ska fungera och hämta mail från tre konton och veta lösenord. Nä lite konfiguration måste till.

  3. #13
    Hej
    Tänkte bara säga att nu funkat softcam (cccam) i min Pli.
    Skumt nog syns inte cccam i Pli softcam menyer, men däremot i PPanel.
    tack för hjälpen.

  4. #14
    Hej Alle!

    Det verkar som att det blev lite andra svar också härinne, men allt är jo bra och hjälpar till..

    Jag vet inte om jag ska köra med original eller clone.. vet inte riktigt vad som gör skillnaden? Funkar det med Clone's? och värför vill jag betala mer än dubbelt
    för originalet?

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av daplaze Visa inlägg
    Hej Alle!

    Det verkar som att det blev lite andra svar också härinne, men allt är jo bra och hjälpar till..

    Jag vet inte om jag ska köra med original eller clone.. vet inte riktigt vad som gör skillnaden? Funkar det med Clone's? och värför vill jag betala mer än dubbelt
    för originalet?
    Det där är en fråga du inte kommer att få något definitivt svar på. En del människor kommer att prata sig varma för kloner och hävda att de går hur bra som helst. Andra kommer att mena på att original är överlägsen kvalitet och värt pengarna. Det finns olika åsikter och ingen absolut sanning.
    Det finns helt enkelt olika sidor och frågan har varit uppe till debatt flera gånger tidigare utan att något definitivt svar har kommit fram.
    Var och en blir salig på sin tro...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det där är en fråga du inte kommer att få något definitivt svar på. En del människor kommer att prata sig varma för kloner och hävda att de går hur bra som helst. Andra kommer att mena på att original är överlägsen kvalitet och värt pengarna. Det finns olika åsikter och ingen absolut sanning.
    Det finns helt enkelt olika sidor och frågan har varit uppe till debatt flera gånger tidigare utan att något definitivt svar har kommit fram.
    Var och en blir salig på sin tro...
    Tack... Jag tänkte väl det.. att det var lite som apple versus microsoft versus google.. Men jag förstår det som att det går lite lättare att hitta images och programmer till original..

  7. #17
    Vart bruker ni då att köpa era originala dreambox? Jag tittar på satpro, för att den finns i malmö.. men jag har inte hittat så många som ser ut att sälja originala dreamboxar i Sverige. Går det att beställa hem från utlandet?

    jag har hittat 2 ställen: dreambox-sweden i Sverige och cs-multimedia i Tyskland..

    Hur vet man om dom säljar original DB? och finns det något bekymmer i att köpa hem från tyskland? Man kan jo spara typ 6-700kr på en receiver.
    Senast redigerad av daplaze den 2013-04-02 klockan 07:32.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av daplaze Visa inlägg
    Vart bruker ni då att köpa era originala dreambox? Jag tittar på satpro, för att den finns i malmö.. men jag har inte hittat så många som ser ut att sälja originala dreamboxar i Sverige. Går det att beställa hem från utlandet?

    jag har hittat 2 ställen: dreambox-sweden i Sverige och cs-multimedia i Tyskland..

    Hur vet man om dom säljar original DB? och finns det något bekymmer i att köpa hem från tyskland? Man kan jo spara typ 6-700kr på en receiver.

    Jag har köpt Dreambox 500HD Sat fr Satvision och det är orginal, frakt fritt också, så de matchar Tysklands priser bra.
    Har själv inte behövt använda supporten men har flera bekanta som handlat där och de som behövt supporten har berömt den.
    (SatPro tar ju ut fraktkostnad men behöver du ju inte kosta på, om du bor i närheten.)

    Har också provat en Dreambox 500HD Sim2.10 Sat clone fr Mixeshop
    Den kom med Peter Pan image. Jag la bara in config för min CS-server och fick bild direkt.
    Lite "trögtryckt fjärrkontroll" men annars funkar den fint.
    (Borde kanske lägga in en OpenPli image, men det har inte blivit av ännu.)
    Senast redigerad av tobbe54 den 2013-04-02 klockan 15:32.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

Liknande ämnen

  1. Stream från Dreambox till Dreambox
    Av murre87 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 09:16
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:49
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss